tisdag 9 november 2010

Det är kalas...

...och jag Abbe är portad till soffan.
Visst kan livet vara mycket orättvist ibland.
Ohh, vad längtar tills jag fyller år!!

Vilket han faktiskt snart gör.
Den 14 december är det Abbes tur!!

Men idag har det iallafall varit Teos allra första och sista 2-årsdag!
Kalaset som gick lite i matens tecket var mycket stillsamt och lugnt,
men är kanske inte så kontstigt  när man heter Teo.
Kan man verkligen äta detta??

Jo, visst kunde man äta det finfina benet men tyvärr föll det inte herr
Teo i smaken.
Men som tur väl finns det annat som passar skrutten MYCKET bättre.
Kan ni gissa vad??
Jag tror jag vet vad det är!!


















Jag hade rätt, det var mitt "favvo"godis!!



Lite mer av det tuggbara var det i paketen.
Haha Abbe, detta är bara mitt!!




En grisknorr var inte helt fel, och faktiskt där fick både Abbe
och Athos smaka ett varsit.
Ja, snål är jag då inte!!

Men helt klart den bästa presenten visar jag allra sist!
Det är ett paket som är omöjligt att gissa vad det kan vara.
Eller???
Fast jag vet faktiskt!!

Ha, jag hade rätt igen.
Det var helt klart min "favvo"leksak!!
En "attans" rolig diskborste så klart!

Matte, husse, lillmatte o lillhusse smaskade på glass i stora lass medans
vi grabbar gnagde på grisknorrar och  Teo gnabbades med en splirrans
ny diskborste!!
Teo tackar och voffar också för alla grattis från vovkompisarna med
mattar och hussar därute.

Vov på er alla!!

11 kommentarer:

Elons matte sa...

vaddå första och sista födelsedag ?
Nu blev jag lite orolig

Sandra sa...

Ha,ha,ha...vilka underbara presenter...knäckebröds ringen var ju bara för kul :) Det tror jag att jag skall ge som morgon julklapp till Z:a och Freija...det gillar de nog....Men varför är det din första och sista födelsedag???

Arlo sa...

Åh, vilken underbar födelsedag!!! Attans fina presenter! Precis vad du önskade dig dessutom! du är nog jordens lyckligaste två-åring idag!

Teo sa...

Det blev lite fel innan.
Jag menar så klart att det var min första o sista 2-årsdag.
För inte kan jag väl fylla 2 år mer än en gång!!
Vov på er!!

skapa och inreda sa...

Stort GRATTIS Teo!!!
Härligt att se på bilderna, jag bara ler hela tiden :)
Klart att knäckebröd är en favvo :)
Vi väntar tillökning i katt fam.
Svante-Bus flyttar in till oss på torsdag.
Kramiz Annika

Team Nelson / Ordringen. sa...

Vilket partaj.Så många gnagpresenter.
Där skulle man ha varit med, hälsar Nelson o grattar igen.

Eva sa...

Jag VISSTE väl det! Att du skulle bli som allra gladast om du fick knäckebröd!:)
Fast det där med diskborstar hade jag faktiskt glömt...
(Jag köpte en dammvippa i present till en ett-åring förra året, så städprylar går hem hos fler:))
Verkar varit en alldeles bra kväll för dig! Och Abbe - du FICK ju smaka! Sura inte!

Ett ögonblick sa...

Åååh, vad har vi missat???.......
GRATTIS TEO!!!!!!
Vilken bra födelsedag och vilken fest du har haft...tårta och presenter precis som det ska va´.
Kram och tass från oss.

Superhärliga bilder!!

Elliot Kung af Upphärad sa...

Hurra hurraaaaa.... här kommer ett försenat grattis från mig. Jäklarns vad mycket fina presenter du har fått, och vilken stooor tandborste :-)
Kram från Elliot

Carina sa...

Han är ju för söt med sin diskborste. Inga dåliga presenter han fick killen och om man får säga det "billig" i drift knäckebröd och diskborstar borde ju kunna fira födelsedag varje månad=)

cockettsriccardo sa...

Å vilket kalas du haft Theo!
Många presenter.
Du måste va en baddare på att diska hihihi.
Kan vi ringa dej när vi behöver hjälp?
Ha det gott snygging!
Tass & vov Ricco & Towe