söndag 28 november 2010

Utställning i snökaos...

...iallafall på hemvägen.

Idag har nämligen matte, lillmatte o jag Teo varit i Moheda på utställning.
Det var den årliga adventsutställningen som Labrador Småland anordnar.
Vi steg upp redan klockan 05.00 för att åka upp till Inger Jönsson
(Lönnbackens kennel) vid 06.00 tiden.
Vi åkte med Inger, Marie o vovsingarna Macke, My o Elof.
På morgonen var det lagom mycket snö som kommit, annat var det
när vi skulle hem.
Det fullkomligt vräkte snö ner, men hem kom vi ändå.
Vi har haft en jättehärlig dag med mycket trevligt sällskap.
Hur gick det då för oss?
Jo, för mig o matte gick det okej för att vara första gången bland
de stora grabbarna.
Jag debuterade ju i öppenklass idag.
Matte visar upp mig på bordet...

 
för att sen springa nåt varv...

och avsluta med att visa upp mig  på igen på golvet!!

Det är väl ungefär det man gör på en utställning.
Och resultatet för mig idag slutade på en 4:e plats.
Nu var vi bara 4 grabbar i öppenklassen så alltså kom jag sist.
Men då ska ni veta att de andra grabbarna var en aningen större än mig.
Mitt omdömme kan ni läsa om här.

Men som tur hade jag ju den stora äran att få springa i ringen ännu en gång.
Lillmatte ställde ut mig i barn med hund.
Där kom vi på en hedrande 2:a plats av 12 stycken sammanlagt med ett
kanonfint omdömme.
Lillmatte o jag!!


Domaren sa till lillmatte att vi kom på en 2:a plats för att vi hade en lättare hund.
Vad menade hon med det!!
Bara för att följde lillmatte och stod fint så skulle vi komma 2:a medans
den som vann hade en lite "jobbigare" hund.  
Det kändes inte riktigt rätt, men vi är nöjda ändå.
Läs vårt omdömme här!

Men det jag är klart bäst på att göra på en utställning det är ju att...
få SOVA!!!!

















Tack än en gång för trevlig sällskap och att vi fick åka tillsammans med
er, underbara goa Inger o Marie! 

Vov på er alla!

/Teo

9 kommentarer:

Arlo sa...

Passande bröstkorg...jo, hur skulle det annars se ut? Nä, jag och matten begriper så lite av utställningsvärlden, men så mycket fattar vi som att stort grattis är på plats till lill-matten och Teo som tydligen sköter sig utmärkt i ringen varje gång!! GRATTIS!!!

Katarina sa...

Vi tycker inte heller det där med lättare hund var rättvist...ni borde kommit etta! Fast tvåa är ju också väldigt bra!
Kram från oss!

Carina sa...

GRATTIS Bella vilken fin kriitik ni båda fick men kan allt hålla med om att domaren uttryckte sig konstigt.MEn två av tolv är ju jätte jättebra. Vi tycker även att du Patricia och Teo var fina i ringen. Han är så fin den lille killen. KRamis

Sandra sa...

Grattis! du är superfin....fattar dock inte det med att ni blev tvåa för det var lättare hund...herreguuud då borde ju jag blivit etta och fått cert på alla utställningar med freija för hon är då inte lätt....fniss...

Team Nelson / Ordringen. sa...

Vi säger : bra jobbat. Nelson o Ulf

Eva sa...

JätteGRATTIS för båda!
Jag ska läsa kritikerna nu och hoppas du talat om vad det var för hund som var "svårare". Var det svårare att visa rasen eller just den hunden?
Och du borde verkligen få en MASSA 1:a-pris för hur bra du är på att slappna av!:)

Elons matte sa...

Grattis lillmatte, det går ju toppen för dig och Theo för det mesta ju : )
Vad kul....hmmm det där med lättare hund fattar jag inte, då skulle du ju ha vunnit. Knäppt !

Kylle sa...

GRATTIS GRATTIS till de fina resultaten!!!

Elba sa...

Men det var väl det fräckaste att påstå att det berodde på en lättare hund!!! Det där tror vi vad vi vill på! Du är ju snyggast Teo!!!