lördag 6 november 2010

Teo på utställning!

Jajamensan, det stämmer bra!
Jag åkte tidigt i morse med matte o lillmatte till Växjö 
på utställning.
Vi åkte tillsammans med Inger (Lönnbackens kennel),
Marie (Abbe o Elofs matte) och Carola som har cocker
tjejerna Alice o Maja!
Sammanlagt var vi 5 personer och 6 hundar i en bil.
Dagen med dessa goa människor och hundar gjorde gott
för vår matte kan jag tala om.
Matte tackar så mycket för sällskapet idag.

Här är iallafall jag Teo färdig o klar.
Bättre än så här blir jag faktiskt inte!


Ungefär så här såg vi ut när vi skulle visa min bästa sida för domaren!
Du matte, bättre än så här blir det nog inte!!

Men som många kanske vet så är jag en ganska cool grabb som
tar livet med ro.
Det gäller även på utställningar.
Jäsp, jäsp!!

Att vara på utställning för mig är egentligen en baggis för jag behöver
ju inte göra så väldans stor grej av det. 
Så  först är det är bara att lägga ner huvudet lite skönt på armstödet...
Hmm, underbart!!

... för att sedan lägga sig till rätta och helt enkelt bara somna!!
ZZZzzz!!

Men heter man Teo som jag gör så är den absolut bästa sovplatsen
helt klart....
ZZZZZzzzZZZZzzz!!


...just precis här!!
Hos min favvomatte!!
Hur det gick för mig på utställningen kan ni läsa mer om här.


Och vad har resten av grabbarna boys gjort idag då?
Tydligen har dom varit på Sternö utan att Abbe fick bada.
Du Athos, ska vi fråga husse om vi får bada lite?

Nehe, det fick dom inte.
Men att sitta på en sten och bli fotograferade, det skulle dom!! 
För jäkligt rent ut sagt tycker vi!
























Lyssna bara på vad Abbe har att säga om det så förstår ni nog alla.

Visst har han väl rätt i att det var fruktansvärt att de inte fick bada.

Ha en fortsatt bra kväll och helg.

Vov på er alla!!

14 kommentarer:

Marie sa...

Tack älskade vän för sällskapet idag! Vi har det allt trevligt tillsammans vi i vårt lilla "utställningsgäng". Teo är helt klart den coolaste av alla utställningsvovvar. Som jag sa idag så tror jag att han njuter av att få ha matte och lillmatte alldeles för sig själv en hel dag! Själva stunden i ringen är bara en liten parentes för honom, det bästa är ju att ligga och gosa i mattes famn.
Ha en underbar lördagskväll och fortsättning på helgen!
Varmaste kramarna!

Arlo sa...

Jag tycker inte alls att Teo behöver längre öron. Dom är jättefina som dom är så det så! Det var intressant att höra vad Abbe hade att berätta, himla bra historia faktiskt! Jag ska föra den vidare till mina kompisar. Ha en fin söndag!

Elons matte sa...

Jäkligt eländigt tyckte nog Abbe att det var, stackaren ; )

Theo som är så gosig, somnar i världens stil i mattes knä och Athos....lugnet själv : )

Dolores sa...

Perla tyckte nog att det Abbe sa var mycket intressant. För jag hade en tjej som satt i knät och lyssnade mycket uppmärksamt på honom med huvudet lite lätt på sned :)

Boubou sa...

Fin du var på utställningen! Men lite trött eller...? Sött! Förstår inte där med att man ska fotas hela tiden (istället för att bada och sånt). Råkar själv ut för det ofta..

Carina sa...

Vad skönt med en må bra dag för både matte och Teo. Han är bara så underbar den killen=) Grattis till ännu en 1:a duktiga ni! Grabbarna A njöt nog lika mycket av en dag på Sternö med husse för sig själv som Teo med matte. Det finns helt klart något för alla. Kram på er

Elba och Jenny sa...

Wow vilken grabb! Snygg så det förslår och hur cool som helst. Vill kanske Teo flytta in hos oss?
Att inte Abbe fick bada var snålt av hussen... Och detta fotograferande - HELA tiden är inget som Elba heller förstår sig på. Man kan ju som sagt bada istället :)

Ha en härlig söndag!!!

Madde o Tedy sa...

Det var jättekul att träffas i Växjö och det hoppas vi på att det blir flera gåger. Han är ju så cool som somnar så i ditt knä, han kan verkligen koppla av. Ha nu en fortsatt skön helg. /Madde

Tassintryck sa...

Stackaren, vilken tortyr att inte få bada ;-). Fina vovvar och trevlig blogg.
kram från mig
/maria

cockettsriccardo sa...

Å va härligt med Matte dag!
Du e ju bara för cool Theo!
Skönt att du kan va så avslappnad.
Skönta för Matte och ha en Theo dag med kan jag tro.
De andra killarna hade ju hussedag och det e ju inte fel det heller!
Va rädd om er!
Och Grattis min COOLA vän!

Eva sa...

Han är ju bara det sötaste!
Och vad bra matte fick en så bra och trevlig dag! Det är hon verkligen värd!!!

Sandra sa...

Teo...vilken stjärna :) Freija och Z:a lyssnade noga på filmen och håller med....fy så taskigt ;)

Susann Larsson sa...

Grattis till ettan. Den var han värd, han är så söt lille Teo.

Kylle sa...

Gratis!
Så skönt att kunna ta utställning med sådan ro