tisdag 28 december 2010

Ben eller julskinka och ett herrans liv!!

Nu ska ni vara glada alla där ute att ni inte träffat vår matte ikväll.
Hon är nämligen så förbenat arg på sin dator.
Inga vackra ord har kommit ur hennes mun kan vi tala om.
I ungefär fyra timmar har hon suttit förtvivlat och försökt lägga ut ett
litet inlägg om Athos och en fjuttig filmsnutt på Abbe.
Hennes dator har verkligen varit den tröttaste på denna jord.
Husse säger att det är ett j...a Vistaskit som hon har installerat på sin
dator.
Men matte förstår inte så mycket om det där och det har ju fungerat så
bra hittills, ända tills ikväll.
Tacka vet jag XP säger han och matte förstår ännu mindre.
Nu sitter hon iallafall vid husses dator och allt fungerar klockrent.
Vad hon ville visa idag var att Athos råkade ut för värsta beslutsångesten
härom kvällen.
Titta bara så förstår ni!
Ben eller skinka, skinka eller ben, ben eller ......!!

Stackars, stackars Athos säger vi bara!

Ni ska bara veta hur vi smågrabbar satt under honom dreglandes
och undrade vilket han skulle bestämma sig för.
Ni kanske förstår vilka?
Ah! vad tusan...!



Vad är en ynklig liten skinkbit egentligen?
Enligt en viss röd grabb är den värd hur mycket som helst.
Och vem som snodde åt sig skinkbiten  först kanske ni kunde räkna
ut ganska snabbt!
Ha, det var ju jag Abbe så klart!!

Ja, så klart att det var Abbe som skulle sno åt sig den ynkliga skinkbiten först.
Vore ju konstigt annars.

Men när han ska klippa klorna då är det annat ljud i skällan.
Matte brukar inte klippa hans klor på trimbordet, men då det inte gör någon skillnad
när det gäller ljud o annat så fick det ske där denna gång.
OBS!!
Vi varnar för hög ljudnivå, så om vi får råda så kanske ni ska vrida ner volymen en aning!!


Vi vill poängtera att även om Abbe låter väldigt illa så är han dundrans snäll och
foglig som ett lamm.
Men Abbe är ju Abbe, just precis som den han är.
Älskade underbara grabb säger hon bara.
Vilket hon så klart säger om oss två andra också!!

Vov på er alla!

16 kommentarer:

Elons matte sa...

Håller med om att XP är bättre, men det är ett annat kapitel. Stackars Athos bli lockad så där, kan tänka mig vad det rann om munnen på honom och smågrabbarna med. Vad synd det är om Abbe då, åtminstone vill han få oss att tro det. Låter för rolig : )
Ha det bra.
/Elons matte

Team Nelson / Ordringen. sa...

Datorer kan få en helt ur balans. Jag vet inte varför de har en sån otrolig förmåga att locka fram ursinnet hos oss.

Unknown sa...

hahahha Så typiskt en golden.
Vill ha allt allt allt.
Samtidigt
God fortsättning

Eva sa...

Är det där nå't särskilt för rödhåriga kanske? Jesper låter ÄNNU värre nämligen...
Han talar om för alla inom 10 MILS omkrets att han döööööör varje gång klor ska klippas!
Jag tycker SÅ synd om dig Abbe!
Näpp - inte det minstaste! :)
(Däremot tycker jag synd om Athos! Vilket problem!)

Arlo sa...

Men Athos vilket attans ben!!! Jag har aldrig sett dess like! Skulle jag absolut ha valt över skinkan jag med. Jaså, Abbe, du sjunger när du får manikyr, det var underhållande att lyssna på, tycker jag!

Katarina sa...

Nanna började yla när jag spelade upp filmen! Hon tyckte uppenbarligen MYCKET synd om Abbe!
Själv önskar jag att Nanna hade varit lika medgörlig. Hon låter också mycket - precis som Abbe -,men gör dessutom skenutfall. : ( Vet inte riktigt hur jag ska komma tillrätta med det.

Boubou sa...

Förstår att det var svårt att välja...!
Vilken sång till kloklippningen, tack för tipset, det ska jag börja med nu ;) Jag har kommit en bit på väg men har inte lyckats hålla tonerna så länge än..

Carina sa...

Märks vissa släklikheter Caspian låter också så det absolut värsta som finns enligt honom. Hade det varit Lowa i valet hade hon nog lyckats ta bägge och inte delat med sig. Fy på sig matte att utstätta fina Athos för ett sånt svårt val.

Kylle sa...

Candy kan minsann låta hon med. Husse brukar skälla på mej och säja att jag plågar hundstackaren..??

Marie sa...

Hihi, fick stänga av ljudet! Vet ju vilka resurser han har er Abbe-kille!
Stackars Athos som fick sitta med skinka på nosen. Kunde räkna ut vem som skulle ta den.
Kram!

Lyckopiller sa...

Hehe...ska lägga upp när det sjungs här hemma! De kan ju bilda grupp och ställa upp i melodifestivalen kanske? Abbe och Cruella skulle ju bli en häftig duo!

Malin sa...

En av våra tjejer låter väldigt mycket när vi(jag) kammar och borstar henne, speciellt om det hunnit bli några tovor och i hennes päls så blir det det alltid. Brukar fråga mig vad grannarna tror, om jag kanske misshandlar mina hundar, mycket pinsamt...
Härligt för Abbe att Athos droppa skinkan, ibland ska man ha tur :-)!
Kram

tingeling45 sa...

Att klippa klor på Magnolia är inte lätt, hon låter också, men framförallt så tycker jag det är svårt då hon har svarta klor. vi gör vårt bästa.
Jag älskar att läsa er blogg Grabbar
Puss på er från Magnolia.

Sandra sa...

Ha,ha,ha...snacka om missnöjd på matte...fniss

Gunilla sa...

Hihi klart abbe var framme och stal skinkan, fast ceasar hade också valt benet. Kloklipp går bra hos oss, men jag känner igen lätet ändå från knut-tagning. Tror att röda cockrar är pratiga:)

cockettsriccardo sa...

Aj Då!
Ha ett gott Nytt år!
Gillar det där med skinkan du har verkligen fotogena hundar Patricia.
Kram Ricco & Towe