onsdag 30 mars 2011

Attans med...

...vad synd det var om oss tidigare ikväll där vi helt enkelt bara fick sitta och glo!
Vem Teo glor på kan ni kanske räkna ut?
Jag glor ju på min matte så klart!
Ja, vem annars!

Athos glodde på nån katt eller nåt medans Abbe glodde på...
...Vilgots lilla söta rumpa!

Vilgots matte Bella har kryat på sig riktigt ordentligt och tar igen förlorad träning med Vilgot.
Här tränar de inkallning.
Nu kommer jag!

Så det var därför Abbe glodde på Vilgots söta lilla rumpa.

När vi glott färdigt så gick bara vi "vuxna" grabbar travbanan med matte utan den lille valprumpan!
Kom nu matte så går vi!

Vår promenad innebar inte bara en massa luktande, pinkande och hästskits ätande.
Nej, den innebar inkallning även för oss "vuxna" grabbar.
Här sitter vi och väntar spänt på mattes inkallnings-signal.
Japp, vi är redo.
Du kan ropa nu matte!

Och ropade det gjorde hon...here we come!!!
Fast inte på oss allihop.
Nej, det var minsann Teo som fick äran att börja!
Yes, here i coooooome!

Som nummer två i skaran var det Abbes tur att komma på mattes inkallning.
Ja, ja jag kommer!

Sist men inte minst så fick Athos komma när matte ropade.
Äntligen!!

När vi går vår travbana så får man vara beredd på att rätt som det är så dyker det upp...
...en häst!

Som tur är så är vi ganska vana att möta hästar vid det här laget.
Vi har insett att de är alldeles för stora att busa med.

Däremot hittade Abbe en pytteliten näbbmus som luktade sååååå himla gott. 
Hmmm!
Jag tror den har bott i en gammal stubbe!

Men Athos, vad gör du nu då?
Jag tror det har bott en
pytteliten näbbmus här.
Jag får också kolla!
Jo, jag är säker.
Det har bott en pytteliten näbbmus här.

Bara Athos inte skrämt iväg den pyttelilla näbbmusen så hennes tre små ungar finns kvar där inne hungriga och alldeles ensamma!
Athos lät då boet vara.
Vi  gick och spanade in några rådjur istället.  
Ahh, är det bara ni!

Ja, detta var lite av vår lite tidigare kväll ikväll!

Vov på er alla!

11 kommentarer:

Boubou sa...

Söt rumpbild och rolig bild med näbbmusen. Verkligen en bra närbild. :)

Ludde sa...

Rena värsta djurparken! Tur att jag är ensam hund här. Skulle nog ha svårt att hålla ordning på vem som ska komma. Det har jag faktiskt ändå ibland, och kommer inte alls... Kramis!

skapa och inreda sa...

Jag såg ditt mail först i dag, så synd. Det passar mig bra på lördag. Jag ringer dig på fredag så kan vi bestämma närmare.
kram Annika.

Härliga bilder som jag blir så glad över att se :)

Freja Phaléne sa...

Oj vad nära ni fick komma näbbmusen!!! Häftigt ju!!!

Unknown sa...

Imponerad jag blir över att du lyckas få in en i taget bara.

Team Nelson / Ordringen. sa...

Underbar miljö ni vandrar runt.
Ulf

Eva sa...

Vad superduktigt att inte rusa alla på en gång!
Abbes närkontakt med lilla näbbmusen påminner om när jag bodde på landet. Satt och läste eller nå't och ser en lustig procession i ögonvrån: en liten näbbmusmamma med 3-4 ungar travade längs en tröskel och in nå'nstans bakom öppna spisen! TROTS 4 hundar som låg o snarkade:) Och en blev ihjälslagen av musfällan... De är bra söta!
Härligt att Vilgot-matten mår bättre!

Heléne sa...

Tack för en trevlig fotokavalkad med mysiga bilder.
Duktiga vovvar att komma en i taget. Har du testat att låta mattegrisen Teo få komma sist?
Skönt att Bella är frisk igen.

Arlo sa...

Det var roliga bilder av er grabbar! Speciellt den med musen. Jag trodde att det bara var min Alf som gillade såna.
Det är skickligt att komma på inkallning en och en så där, tycker jag. Jag gillar Athos stil jättemycket!
Tur att Vilgots matte är i farten igen.

Lisa sa...

Vilken härlig runda ni har hemma hos er!
Ser så mysig ut. Hoppas ni får en härlig helg!
Kramisar från Lisa och pojkarna

Carina sa...

Duktiga ni är på inkallning. Näbbmöss är inget jag gillar tvi för sånt. Som vanligt underbara bilder och en alldeles otroligt söt liten rumpa