tisdag 22 mars 2011

Busiga jag!

Rackarns vilken busenergi man får när solen skiner och det är +15 grader varm ute.
Här har ni mig ju, busiga Vilgot.
Jajamensan!

Många säger att jag växer som ogräs, vad nu det betyder?
Jag är väl ändå inget ogräs, jag är ju bara en cockervalp på snart 4 månader och 8 kg tung.
Sen säger alla att jag är mycket busigare än vad min farsa var när han var en valp en gång i tiden.

Det här är min farsa Teo som ni alla så klart vet och ser.
Japp,!
Farsan Teo, det är jag det!


Det där med att farsan inte var lika busig som mig när han var valp tror jag inte ett "smack" på.
För det enda jag vet är att farsan älskar att busa med mig, vilket han gör typ tusen gånger om dagen.

Här har farsan och jag ett möte om hur vi ska lägga upp vårt bus.
Det är nog bäst att vi kör mitt bus, Vilgot!

Okej, farsan!

Här visar vi ungefär hur farsans bus gick till.
Så här busar man på mitt vis min son!

Oj, oj, oj vad vi busade farsan och jag.
Ända tills...
...jag tröttnade!
 
AAAAAAAAJJJJJJJJJ!!

Jag kunde helt enkelt inte låta bli!
Och helt plötsligt ville farsan inte vara med längre.
 Då frågade jag Abbe om han ville busa med mig istället.
Visst kan vi busa Vilgot!

Jiiiiiippppi , han ville!!!
 Så vi lekte Abbes favoritlek, tafatt med boll-i-mun leken!
En jätterolig lek faktiskt.
Kom igen Vilgot, nu busar vi!

Oj, oj, oj vad vi busade Abbe och jag.

Vov på er alla!
/ Vilgot

10 kommentarer:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Du blir helt klart Buskungen!! Inte busk-ungen alltså nej jag menar bus-kungen förstås.
Nelson

Arlo sa...

Att bara få glida runt så där från den ena lekkamraten till den andra! Vilken otrolig tur du har som hamnade i farsans familj, Vilgot! Tänk vilken underbar vår och sommar ni har framför alla grabbarna tillsammans!

Ludde sa...

Det är ju toppen när de kan turas om med buset, så du verkligen får busa av dig... Kramis!

Katarina sa...

Vad du växer, Vilgot! Du är nog mer glad i mat än din pappa, tror vi!

Eva sa...

Men lille gubben! Ska man inte vara snäll mot pappsen?!? Inte undra på att Abbe springer allt han kan!:)
Du blir nog bus-mästare i den där underbara familjen du har!
PUSS!

Freja Phaléne sa...

Verkar som om du busar superbäst!!! Försökt busa igång min trista syster hela dagen men det går ju inte, morr.... Frejapussar!!!

Carina sa...

Man kan snart inte se skillnad på er. Tänk vad härligt du har det när en tappar orken tar nästa vid. Måste vara livet det. Kram

Christina Klosterberg sa...

Vilket väder ni har! Förstår att det spritter i kroppen på Vilgot.

Anonym sa...

Oj vad du växer! Å så härligt att ha många kompisar att busa med såg att du fick till en riktigt flygande mara på din pappa, Ricco är med värsta boll liraren så jag får väl se fall jag har en chans å lära mig!! Ha det gott.
vov vov!


Till Patricia!
Har ny email adress du får gärna lägga till den för den andra är blockerad. towe65@hotmail.com

Ha det gott Towe , Ricco & Alfons

Unknown sa...

Jisses vilken värme.
Underbara bilder som alltid.
Ha en underbar helg !
Tazz och Kram