söndag 27 mars 2011

Fattar noll o ingenting!

Nu tror vi datorn skojar med oss eller har den fått öroniflammation, influensan eller nåt liknande.
Bilderna vi la in igår från Vilgots fyramånadersdag försvann fortare än kvickt helt utan vidare.
Matte provade att lägga in dem igen, vilket verkade fungera som det skulle.
Men när bilderna publicerades så fanns de inte där.
Borta!!!
Hon gör då ett helt nytt inlägg och lägger in dem igen.
Det ser ut att fungera precis som det ska, men när hon förhandsgranskar eller publicerar så är de spårlöst borta IGEN!!!!.
Skam den som ger sig säger hon och testar vidare med bilder från idag i ytterligare ett nytt inlägg.
Bilderna ramlar in som de ska, sparas och allt.
MEN!!!! när de förhandsgranskas eller publiceras så är de återigen spårlöst borta.
Och massor av plats finns till våra bilder, det vet hon.

Blir matten trött ELLER!!
Nej då, hon blir bara rent förbannat vansinnigt ARG!!
När matte blir arg då blir hon ARG på riktigt.
Så här gäller det att passa sig ordentligt eller vara till lags för oss resten av kvällen säger vi bara.
Är det nån annan som råkat ut för detta retfulla  fenomen tro?

Vov på er alla!

16 kommentarer:

Sandra sa...

Men va skumt!!! jag såg ju vilgots bilder innan och skrev även kommentar!....så knepigt!!!.förstår att matte blir galen!!!!

Arlo sa...

Även vi såg och beundrade och kommenterade Vilgot igår! Mysko!

Eva sa...

Jag såg också de fina bilderna från besöket hos gammelmatte på Vilgots 4-månadersdag! Och kommenterade.
Mysko...
Jag skulle bli GALEN!!!

Team Nelson / Ordringen. sa...

Femman hade premiär på ett program med bl a Uri Geller och en drös s.k. mentalister. De startade klockor ute i landet osv Kanske tog de bort bloggbilder av bara farten.
Nej,jag skojar. Jag tror inte på sånt.Du får kontakta Blogger.
Ulf

Ludde sa...

Håller med allihop! Gå in på "redigera inlägg"-sidan och kolla om den hamnat som utkast eller nå´t. Blogger kanske har börjat censurera vissa inlägg. Amerikanarna har ju en "annan" sorts moral. Dubbel tror jag det kallas... Kramis!

Heléne sa...

Jag är ju ganska ny som Bloggare och undrar lite över det där du nämner, att det finns plats för många bilder. Har man bara gratis upp till en viss mängd? Får man meddelande om att nu är det betalning som gäller? Kan inte hitta någonstans att läsa om kostnader för bloggen.
Jag har också tidigare idag sett dina bilder från Vilgot's besök hos uppfödaren. Mystiskt när saker och ting bara försvinner:-((

Kathleen sa...

Tror det är ett generellt systemfel - jag har samma problem

Elon och Linus matte sa...

Ser ju himla mysko ut, inga virus ? Hoppas det blir ordning på maskinen, man blir ju tokig när det inte funkar. Det har liksom blivit en del avvardagen....till både för och nackdelar

Ett ögonblick sa...

Hej!
Jag har samma problem!! Mina bilder försvann också. Jag testade med Firefox och då fungerade det, vet inte, men det kanske är nå´t problem med Google. Jag har sett att det finns en del som säger att det inte finns plats för fler bilder...får man meddelande om det? jag testade med att ta bort gamla inlägg och bilder men det hjälpte inte. Var får man reda på om det finns tillräckligt med utrymme för fler bilder??
Jag har förresten inte kunnat komma in och kommentera på din blogg ikväll, förrän nu.
Hoppas allt löser sig...man blir såå frustrerad.

//lisamaja

Christina Klosterberg sa...

Det verkar vara många som har problem med sina bloggar just nu - en protest mot sommartid kanske;)

Kathleen sa...

Man får ett meddelande när bloggen är för full. Antingen får man redigera eller köpa mer utrymme för mindre än en femtilapp per år

Malin sa...

Bilderna var där även när jag var inne och grattade, konstigt!!
Kram och hoppas mysteriet löser sig idag!

Unknown sa...

Hm................ skumt.
Nopp, vi har klarat oss.
Tazz o Kram

Unknown sa...

Hm........ jag ser faktikst inte bilderna om jag inte klickar på dom.

Drömflocken sa...

Märkligt!

Carina sa...

Japp har jävlats för oss med. Har vädligt svårt att se er mate arg=)