lördag 19 mars 2011

Underbar em/kväll!

Ja, det kan vi lugnt säga.
Vi åkte till havet runt 5-snåret i e.m och solen som försvunnit tidigare idag hade kommit tillbaks igen.
Vi tillbringade ungefär en timme till att njuta runt lite här och där alldeles vid havet.
Här har Abbe grävt sig en håla i sanden.
Men Abbe då!
Är det meningen att jag ska lära mig detta?

Ja, Abbe han grävde så det yrde om honom vilket Vilgot tyckte var mycket intressant.
Och han är minsann inte dum den lille grabben!
Yes, jag lyckades sno pinnen från Abbe!

Att en liten pinne kan vara så väldans intressant egentligen.
Men en fjuttig liten pinne lyckades inte fånga farsan Teos intresse iallafall. Han satt hellre och njöt av kvällsolen.
Ja, det gäller ju att passa på!

Och det har han ju rätt i, man vet aldrig hur länge den där solen vill vara framme.
När vi grävt och solat färdigt så vandrade vi längs med havskanten tillsammans.
Dock fick Athos vara kopplad då ett antal svanar var väldigt retfullt nära oss.
Och Athos tyckte de behövde lära sig en ordentlig läxa men det tyckte inte vår husse.
Låt svanarna vara sa han bara och Athos fick sitta fast i sitt koppel.
Attans med att jag är en fågelhund som är väldigt mycket
intresserad av just svanar.

Tyck nu inte synd om Athos förmycket,  han fick minsann hålla span tillsammans med husse han.
Spanar du fram så spanar jag bak!

Oj, vad de spanade båda två och det hur länge som helst.
Lille Vilgot han hade noll intresse av att spana han. Det var mycket roligare att få rulta omkring och snubbla på minsta lilla sten.
Jag är minsann faktiskt ganska duktig på det där med
att rulta omkring på stenar!

Och nu börjas det!
Jag vill inte!

Och vad vad det som börjades dååå?
Jo, vi skulle vara grabbarna boys modeller igen.
Matte o husse kämpade en bra stund innan.......(och nu är vi faktiskt ganska ärliga) Vilgot förstod att han skulle sitta ner i mer än en sekund. 
Sen att Athos inte kunde titta in i kameran har inte med saken att göra.
Ganska bra!
Mindre bra!

Nu skiter vi i detta.
Ja, alla utom Teo så klart!

Nästan bra!

Helt okej!

Och så fick det bli.

Vov på er alla!

12 kommentarer:

Sandra sa...

Teo är ju för cool där han sitter som en staty och poserar så fint ALLTID...helt otroligt! Z:a hälsar till Athos att han behöver inte vara orolig...hennes hjärta är sålt på honom. Hon gillar näst sista bilden...tycker Athos är ståtlig där han står och spanar efter henne ;)

Arlo sa...

Jaha, så har ni varit vid havet igen, grabbar. Nu blev jag ju avundsjuk igen. Jag ska banne mig skaffa mig ett eget hav att ha här hemma! Teo, jag gillar verkligen din coola attityd och jag tror att sonen kommer att bli likadan.

Ludde sa...

Tänk att det gick att få en gruppbild till slut! Bra med tålmodiga människor! Kramis!

Ett ögonblick sa...

Hallå där mitt i natten!
Ja, helt plötsligt är det söndag;)
Vilka underbara bilder...om man inte ser någon växtlighet kan man inbilla sig att det är sommar;) härligt!!
Skam den som ger sig...det blev en jättehärlig gruppbild. Oj, vad den lille växer, sin far upp i dagen, Det är en klok vovve.

Önskar Er Allesammans en lika härlig söndag!
kram lisamaja

Sofie sa...

Theo är ju en klippa ser jag på att kolla in i kameran. En guldstjärna till honom :)

Det är ju fruktansvärt svårt att knäppa familjekort på hundarna och oftast är man själv och oftast kollar de någon helt annanstans än dit de ska kolla. Men jag tycker att alla korten var bra på sitt sätt.

Team Nelson / Ordringen. sa...

Ni får skriva ett kontrakt med matte att ni ställer upp på gruppfoto en gång per årstid eller nåt.:)
Fast ni är väldigt fina ihop.
Ulf o Nelson

Christina Klosterberg sa...

Älskar era bilder vi havet om hundarna så sitter fint eller inte. Det blåser så friskt i pälsen av havsvinden.

Anonym sa...

Å va du växer Vilgot å mer å mer blir du lik Pappa Theo. Många fina bilder vi får väl med ta tag i det i kväll!
Ha det gott kram!
Ricco & Alfons å Towe

Eva sa...

Alldeles väldigt okey!
Men vad är det ni häller i maten?!? Ayyans vad han växer!

Lisa sa...

Får hålla med de andra, vad stor "lille" Vilgot har blivit!!!! Fin bild på överst på sidan där alla poserar med vinden i håret.

Carina sa...

nästan sommarbilder härligt. Teo är ju lugnet själv precis det min hoppetossa behöver.Gillar headern underbar bild!!!

Unknown sa...

Jisses att ni lyckas liksom.
Duktigt
Jag hade fullt schå med tre på min tid. *ler*