torsdag 14 januari 2010

Ännu en vanlig dag med grabbarna

Idag har jag haft en arbetsfri dag.
Då menar jag klart från arbetet på jobbet, men arbetsfri har man väl kanske inte riktigt varit.
Hoppas ni förstår.
Dagen började med att tvättmaskinen laddades av sängkläder.
Under tiden blev det dammsugnig, urplockning av diskmaskinen,(lite titta på tv o datorn).
Sedan var det dags för promenad med grabbarna boys som väntat hela morgonen på att jag skulle ta på mig ut och gå byxorna.
Alla tre vet att när jag tar på mig dem så ska vi ut.
Gokillar!!
Klockan var då ca 9.30.
När jag kom hem så var klockan helt plötsligt 12.30.
Jag kan ej fatta att tiden kunde gå så snabbt, men när man är med dessa grabbar så glömmer man fullständigt bort tiden.

Vi gick ungefär samma runda som jag och Nicke gick härom dagen då Athos hittade anden, dock utan hitta några fynd (skönt var ju det).
Däremot fick han nys på något "vilt" under marken och drog igång med att bli värsta grävmaskinen med Teo som åskådare...














...under tiden som Abbe busade med en fastfrusen gren.







Vi gjorde också lite "nyttiga"
övningar under vår utedag
som tex inkallning och de
var så klart jätteduktiga.

Älskade killar!!!


Så klart försökte jag ta en bild på alla grabbarna men det blev lite si och så med den
Athos ha en förmåga att vända bort huvudet och Abbe sätter igång och skälla så fort man ska ta en bild på alla tre...
...men så här blev det till slut.



Väl hemma sedan blev det till att hänga upp tvätt och tvätta ännu mera.
Dessutom så fick kaninerna en storstädning i buren av både mig och Teo som hemskt gärna ville hjälpa till.
(kaninbajs gillar han)














Detta var våran dag.
Imorgon ska jag arbeta på jobbet.


Ha det så bra

6 kommentarer:

Sandra sa...

Du verkar ha haft en toppen dag med toppen fina hundar :)

Ett ögonblick sa...

Hej!
Vad roligt att du hittade till mig för då hittade jag din jättehärliga blogg och dina lika härliga och fina hundar!!!! så glada och välklippta. Mitt samvete gnager....jag har slarvat med pälsvården.
Visst får man härliga promenader då tiden bara försvinner och välmåendet bara ökar. :)
Jag kikar snart in igen.

Önskar dig och boysen en trevlig helg
från mig och mina boys.

Emilia sa...

Vilken aktiv dag du haft!
Och så mysigt de ser ut att ha det alla djuren! :)
Ha en trevlig helg och mys på massa!

Marie sa...

Du är så duktig på att hitta på mycket med dina vovvar! Bilden på alla tre blev ju jättebra, de är så fina! Ha en härlig helg!

Anonym sa...

Vilken söt grävmaskin du har... :P Går det bra med kaninerna och hundarna. Vi har ett marsvin men jag litar inte på Tisha och Molly. Mira går bra ihop med marsvinet.

Katarina sa...

Men du fick ju till en jättefin bild på alla tre! Förstår att det inte är lätt att få alla att samarbeta. De är så fina, dina hundar!