tisdag 12 januari 2010

En vanlig dag hos grabbarna boys

Igår var jag, min pappa, Clifford (pappas hund) o grabbarna boys och lämnade Alexander i Linköping.
Allt gick bara bra, men vad många timmar i bilen det blev ändå.
Med hundarna gick det bara bra, de älskar ju att åka bil alla fyra och så stannade vi några gånger både dit o hem.
Bara de får vara med så är de nöjda o glada.









Kiss o bajspaus!!!


Väl uppe i Linköping blev man lite paff när man steg ur bilen.
Det var ju svinkallt ute!!
Det var - 10 grader ute och det hade man inte tänkt på när man åkte hemmifrån.
Inga vantar o mössa hade jag med och kalla skinnstövlar på fötterna.
Det är bara att skylla på sig själv att man frös så fort man steg ur bilen.

Det var kul att få se Alex lägenhet och även träffa hans rumskamrat Robin från Falun.
De har lägenheten tillsammans och verkar vara av samma "skrot och korn".
De hade samma intresse för städning och hålla i ordning på saker inställning och att de hade full koll på alla saker i det organiserade kaoset.
Tur är väl det.
Jag kan ju säga så mycket att det kliade i fingrarna till att börja plocka lite eller rättare sagt en hel del..
Men se det gjorde jag inte.
De var så nöjda o glada över sin lägenhet.









Alex vid sitt fullproppade datorbord med Athos bredvid.

Vi stannade inte så jättelänge hos honom då det var ett antal timmars bilfärd hem.













På hemvägen stannade vi och fikade o rastade hundarna vid Braehus.

Mycket mer blev det inte denna dag än att ta en kissrunda med hundarna och besöka soffan framför tv.
Att man kan bli så trött av att åka bil.

Idag har jag varit "arbetslös".
Jag och grabbarna har gått ut till Elleholm och gick längs med ån på tillbaka vägen.
Vi var nog ute i över två timmar och gick.
Det var helt underbart trots att vädret var ganska tråkigt.

Hemma sedan tog jag tag i kartongerna med julsaker mm och placerade de uppe i Alex rum.
När han inte är hemma så är det vårt förråd
Nästa steg är att trycka in kartongerna i ett vindsutrymme.
(någon gång i framtiden)

Grabbarna o jag har varit hemma hos Jennie på em.
Där hade vi full planering för aktiviteter med lilla hundligan i vår.
( lilla hundligan är till för barn/ungdomar upp till 15 år )
Jag och en tjej som heter Sandra ska vara med och hjälpa till med detta.
Det blev en del roliga aktiviteter som tex. att besöka en smådjursklinik i Ljungby, hundmassage, agility, rallylydnad, spåra o söka och lite till.

Imorgon ska jag jobba
Ha det så bra.

2 kommentarer:

Carina sa...

Händelsrika dagar fast det bara är "vanliga " dagar. Som jag sagt tidigare avundas er natur att promenera i käner ibland att Tyringe är lite för litet när man promenerar mycket. Klia fingrarna känner jag igen nästan så man får slå knut på dem ibland=)

Anonym sa...

Fin bild på hundarna när de sitter i snön och man ser vattnet och den där byggnaden i bakgrunden. =)