söndag 10 januari 2010

Sista dagen på veckan

Söndag är det och det känns ganska ok med det.
Idag har jag och Nicke varit ute en lång runda med hundarna.
Vi gick hemmifrån 10.30 och var hemma igen 13.15
Vi gick längs med mörrumsån upp till ett ställe som heter Vittskövle.
Där finns en träbro som man kan gå över ån och sedan gick vi andra sidan tillbaka hem.
När vi kom till golfbanan så kom Athos helt plötsligt apporterande med en fin and i munnen.
Den var som väl redan död, men inte så många dagar sedan gissar vi.
Men vilken stolt kille han var med ännu ett av sina fynd!!
Kanske lite väl stolt för han var inte speciellt villig att lämna den ifrån sig.
Den ville han helst behålla för sig själv, men så blev det inte.
Vi tror att anden dött ganska nyligen av någon orsak, vad vet vi inte.
Men nu när det har varit så kallt kanske det kan ha med det att göra.









En stolt kille med sitt fynd.











Som han dock inte var speciellt villig på att lämna ifrån sig.

På kvällen var jag och Abbe på agilityträning.
Vi befinner ossi ett ridhus och det var första träningen för oss.
Där ska vi vara varje söndag ända tills in i mars månad.
Träningen ikväll gick jättebra för Abbe och mig.
Banan klarade han galant utan några problem.
Det fungerade bra tills de ändrade banan och vi skulle springa den baklänges.
Då blev jag osäker på hur den gick och det gjorde att Abbe inte sprang som han skulle.
Inte så konstigt egentligen, jag visste inte hur jag skulle visa honom rätt väg.
Vi avbröt och tränade istället bara slalom, hopphinder och en tunnel.
Den kombinationen var uppbyggd i nedre delen av ridhuset.
Där var han superduktig och sprang hela tiden som jag ville.
Med dessa få hinder kan man få många olika kombinationer, så vi körde på tills jag var helt slut.
Abbe verkligen älskar denna aktivitet och det gör så klart jag med.
Det är verkligen superkul.

Och...










... på kvällen såg det ut ungefär så här hemma hos oss.

Imorgon ska jag följa med upp till Linköping med Alexander.
Det ska bli kul och se hur han har det i sin nya lägenhet.
Vår chaufför är min pappa så även hundarna ska få följa med.

Ha det så bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha... Vilka härliga sovbilder på hundarna! Helt underbara... =)

Katarina sa...

De två sista bilderna är ju otroligt mysiga!