tisdag 5 januari 2010

Idag kan man säga att det är fredag o lördag samtidigt!!
Eller hur?
I morgon är det söndag, på torsdag är det måndag och på fredag är det fredag.
Nu undrar ni nog om jag blivit tokig.
Kanske det men det är inte lätt att hålla reda på dagarna just nu.

Vad jag är säker på i allafall är att jag ska jobba på torsdag och fredag.
Jag ska vara i cafererian på lasarettet.
Där trivs jag väldigt bra så det ser jag faktiskt fram emot.

Annars idag har barnen, jag och hundarna bara njutit av att vara tillsammans.
Vi var ute och gick en lång, lång runda med hundarna.
Det var hur mysigt som helst förutom att man fick "skavsår" i öronen av Herman.
Han kan inte vara tyst i 30 sekunder sammanlagt tror jag.
Det har varit allt från fotboll till lösa tänder i munnen.
Vi gick sedan upp till mina föräldrar.
Där var bara pappa och hunden Clifford hemma, till Teos lycka.
Han fullkomligt älskar gamle Clifford.
















Annars har det inte hänt så väldigt mycket mer idag.
Efter att ha besökt Jennie igår och fick se hennes trimrum till hundarna så gav jag mig fanken på att ha ett speciellt ställe till det här hemma också.
Jag röjde lite till i tvättstugan och placerade trimbordet framför den nya vattenberedaren.
Den fick plats!!!
Äntligen ett ställe där jag kan ha trimbordet uppe hela tiden.
Trots vårt hus på ca 170 m2 så är det dåligt med plats till att ha det uppe hela tiden.
Man vill ju inte ha det i köket eller vardagsrummet t.e.x hela tiden.
Men nu har det funnit sin plats och där får det stå.
Äntligen!!
Tur att vi hälsade på hos Jennie med familj igår.

Hemma på tomten (ej jultomten) har hundarna haft sitt vardagliga bus tillsammans.
Tänk att de aldrig tröttnar på varandra.
Det räcker till att en av dem uppmanar till bus så är alla tre igång.
Goa vovvar!!











Herman och Bella hade bokat rum hos mina föräldrar på kvällen och ska sova där i natt.
Nicke och jag passade på att gå en rejäl runda med hundarna efter vi ätit mat och barnen bokat sig hos mormor o morfar.
Hemma sedan försökte jag fota (ej sparka!) vårt blåa växthus.
Det är inte lätt att ta bra bilder i mörkret.
Många har sagt att vårt växthus är väldigt fint i sitt blåa sken.











Ha det så bra.

1 kommentar:

Marie sa...

Så det blev en blogg:-) Roligt!! Nu får jag ännu mer roligt att läsa. Ser att du redan har lärt dig mycket, jag får nog ha en lektion.