söndag 17 januari 2010

Är helgen redan slut?

Vart har denna helgen tagit vägen.
Tiden har gått otroligt snabbt tycker jag, som det i och för sig brukar göra.
Idag har det varit blåsigt och ruggigt ute men vi slängde in hundarna i bilen och körde till ett ställe som heter Knaggelid.
Där längs med en gammal järnväg precis intill Mörrums ån kan man gå och gå och ... till världens ende.
Det känns nämligen som vägen aldrig tar slut. Det är perfekt att rasta hundarna därför man ser dem hur långt som helst på bägge håll.
Idag var det väldigt mycket skidåkare där så vi drog oss upp i skogen i stället och gick på fina skogsvägar i den djupa granskogen istället.
Teo lärde sig av häromdagen av Athos som åskådare att det är ju riktigt kul att gräva.
Så nu har vi två...









...grävmaskiner.

Vi traskade omkring i skogen i över två timmar.
Trots snö överallt så var hundarna fulla med pinnar i pälsarna.
Även Athos med sina långa ben hade pinnar i pälsen men klart värst var Abbe o Teo, som vanligt!!
Efter pinnresning på dem hemma sedan så körde jag o Abbe till ridhuset på agility träning.
Där var vi inte många kan jag säga. Av 15 stycken så var vi bara 6 stycken där, så gissa om vi har sprungit.
Jag tycker Abbe var okoncentrerad ikväll och väldigt luktig.
Han hade nosen i ströet precis hela tiden, så jag är inte nöjd med träningen.
Sen är jag forfarande lite osäker i hopphinderskombinationerna så där gick det inte heller så bra.
Men desto roligare var det för Abbe när han fick busa med en ung vacker terverens tjej.
Han blev störttokig i henne och de hade så kul tillsammans när de jagade varandra och rullade runt i ridhuset.
Så just nu ligger han helt utslagen med Teo som kudde och sover i soffan.















Annars har man varit lite småseg idag.
Vi hade vänner hemma här igår kväll och det blev ganska sent innan man kom i säng.
Men kul hade vi.
Så gårdagen ägnades mest åt att handla och laga mat.
Fast så klart hann vi med att åka ut till Sternö med hundarna i blåsten. Där fick de springa av sig ordentligt.
Likaså hann vi med att köra ut till Elleholm innan det sista skulle färdas hemma med mat mm.
Där sprang de återigen av sig en hel del energi.

I fredags jobbade jag i köket på lasarettet hela dagen så då hände det inte så väldigt mycket mer än att rasta hundarna och fredagsmysa.
Jo förresten, vi fick ett ryck på kvällen efter att vi ätit oss proppmätta på pizza att gå en runda med hundarna.
Vi bestämde oss för att gå travbanan (som är en drygt 5 km runda i skogen) med ficklampor.
Det tyckte Herman o Bella var superkul och de hade sina pannlampor på sig.















Abbe med sina reflexögon o väst när vi var ute på kvälls- rundan.

Lagom till ´Let´s Dance satt vi i soffan allihop parkerade framför tv.

Så detta är väl i stora drag vad som hänt oss denna snabba helg.
Jag håller på att klura hur man lägger ut en video som är meningen ska vara med.
Lite problem är det då jag ska korta ner den då den är för lång.
Men den kommer förhoppningsvis snart, hoppas jag iallafall.


Ha de så bra.

2 kommentarer:

Marie sa...

Vilken go sovbild på dina sötnosar! De kan verkligen konsten att sova gott tillsammans! Låter som ni har haft en mysig helg!

Carina sa...

Lowa har också blivit alldeles galen på att gräva vill inte tänka på hur vår gräsmatta ser ut efter snösmältingen. Låter härligt med mörkepromenad tyvärr får jag allt för sällan med mig min man på promenad måste vara så kul när bägge gillar det men han har sina fördelar ändå=)