måndag 4 januari 2010

Snart är julen över och det känns bara bra.
Hemma har vi börjat plocka undan tomtarna och lite annat.
Stjärnorna och ljusstakarna får så kvar några dagar till.
Konstigt att man tröttnar så fort på julsakerna när man tyckte bara för dryg en månad sedan att det skulle bli så kul att sätta upp dem.

Idag har vi varit i skogen i flera timmar Jag, Athos, Abbe o Teo.
Där hade vi bestämt träff med Marie, Abbe o Elof.
Jag körde upp lite tidigare och la spår till grabbarna med vildsvinsklöv.
Det blev längre spår till Abbe o Athos med flera vinklar.
Till Teo la jag ett lite kortre spår med ett par vinklar.
När Marie kom så la även hon ett till sin Abbe.
Efter spåren var lagda så gick vi en av slingorna med hundarna.
När vi kom tillbaka så gick jag spåret med Abbe och det gick jättebra.
Det var inga promlem alls och han tog t.o.m klöven i munnen när spåret var slut och bar den till bilen.
Det brukar han aldrig göra annars.
Han brukar inte vara direkt intresserad av den.
Efter Abbe tog jag Teo och gick hans spår.
Det gick bra till en början, men han gick över till Abbes spår efter en stund.
Jag hade lagt dem lite för nära och vinden hade flyttat spåren en bra bit åt sidan, så därför blev det lite knas med Teos spår.
Jag gick sedan med Athos på hans spår och det gick som tåget utan problem.
Stolt som en tupp bar han klöven till bilen.
Sedan gick jag direkt Teos spår med Athos igen och det tog han också utan problem.
Jag la ett nytt rakt spår med Teo med en liten vinkel på slutet som han spårade som en liten damsugare.
Jag kände att jag ville att han skulle lyckas eftersom det var första gången med vildsvinsklöv.
Han var också stolt som en tupp när han bar klöven i munnen till bilen.










Tack Marie o killarna för en trevlig dag i skogen

På kvällen var Bella, Nicke, jag o hundarna hemma hos Jennie, Jocke o Sara och fikade på goda nybakade frallor.
Jennie hade rensat ut böcker, hundsaker mm som Bella fick välja vad hon ville ha.
Alla böckerna ville hon ha och sen blev det halsband till killarna i olika varianter och lite annat.












Tack goa familjen Persson /Ahlér för en trevlig kväll.

När vi kommit hem och hundarna fått sin mat (Abbe lite mindre för han har tjuvat köttbullar idag) så slocknade alla tre som klubbade sälar.
Vilken härlig hunddag vi haft, såna dagar vill man ha alltid.

I helgen har det varit soligt men mycket kallt.
Vi har varit ute väldigt mycket.
I lördags fm gick jag ut till båtplatsen i Elleholm med hundarna.
Där befann sig redan Nicke o barnen.
De hade gjort upp eld med brädor hemmifrån.
(det blir ju en hel del spill när det byggs kaninburar mm)
Vi hade en helmysig dag i solen med att elda och grilla korv.
Här kommer lite bilder på hur vi hade det.








Herman o Bella älskar att vara ute så här, de hittar på massor av saker att göra av ingenting.
Sedan gick jag hem med hundarna och var hemma lagom tills det var dags att köra till ridhuset i Vekerum.

Där var det lite agilityträning mellan 16-17.
Efter god mat senare så var vi alla ganska trötta och intog soffan i ryggläge.

Igår söndag gick jag o Nicke runt Elleholm med hundarna.
Vi gick längs med Mörrumsån på tillbaka vägen.
På sina ställen var ån helt täckt med is.
Det är inte ofta man har sett det.
Senare på em körde vi ner till Eko hallen och strosade runt.
Där hittade vi lite blandade saker som fick följa med oss hem.
En söt liten matskål till kaninerna kunde vi inte motstå.









Ha det så bra.

Inga kommentarer: