måndag 12 mars 2012

Älskade grabb!!

Ännu en gång har du bevisat att min oro kan vara befogad.
Du är verkligen en mästare på det och att försöka ljuga och dölja det inför dig om hur man mår är är helt klar stört omöjligt.
Igårkväll på agilityn var det fullständigt meningslöst att få dig till att springa, hur jag än försökte få igång dig så gick det inte.
Du lufsade på sin höjd runt banan bara....ändå jag vet att agility är bland det bästa och roligaste du vet.
Du ville helst bara vara nära och sitta i knäet under hela träningen.
Men du är så himla klok underbar grabb.
Varför ska man springa och hoppa över de där fjantiga hindrena tycktes du tänka....min matte har ju sina tankar på annat håll ju.
Att hon springer och hoppar, stutsar, tjoar och tjimmar för att få igång mig är ju bara så meningslöst för hennes tankar är ju iväg på annat.
-Men matte då....jag gillar ju dig och jag vet varför jag inte ville hoppa igår!!
Du har så rätt så Abbe.....min oro var helt och hållet sann och jag kunde inte ens glömma eller på nåt vis dölja det för mig själv och framför allt inte för dig.
Det visade sig klart och tydligt när vi kom hem från träningen!!
Tack för att du finns i mitt liv Abbe.
/Din matte!!

18 kommentarer:

Ann-Margret o Vinja sa...

Vilken klok hund han är lille Abbe som känner när matten inte mår så bra.

Kram

Emma o Malte sa...

Vi tycker inte om att din matte inte mår bra! Hoppas verkligen att det snart blir bättre för er!
Tur att du finns där för din matte, Abbe!
KRAMAR!

Eva sa...

Så härligt att du tar hand om matten Abbe!
Skulle gärna vara på närmre håll och kunna dela ut en kram "IRL", men då är det skönt att veta att du är där och bara finns.
PUSS finpojken!

Ett ögonblick sa...

var rädd om Dig.
Kram lisamaja

Ludde sa...

Du är en riktig människokännare du Abbe! Krama din matte från mig!

Berit Elisabet, Kaspers matte sa...

Så svårt. Och våra hundar känner oss bättre än vi riktigt inser, tror jag.
Tänker på er, för jag tror jag förstår.
Varma tankar!

Arlo sa...

Lille Abbe, så klok du är! Kramkram till er alla!

Christina Klosterberg sa...

Blir så rörd av ditt inlägg. Dels din kärlek till hundarna och dels just din stora förståelse av dem.

Katarina sa...

<3

Carina sa...

Man kan inte dölja något för en hund. Finaste Abbe som känner sin matte så väl. Sänder dig massor av kramar.

Jennie sa...

Abbe Abbe om jag vore en cockertjej skulle jag fria till dig! Jag ska ta ett allvarligt snack med Stella om det!
Kram till er båda från kompisen Jennie!!!

Dolores sa...

Är det något språk som vi inte kan dölja för våra djur så är det kroppsspråket.
Och Abbe han är en mästare på att läsa av dig.
Så här skickar vi en massa varma kramar till er båda.
Kram,kram,kram,kram,kram,kram,kram

Lyckopiller sa...

Love!

Elon och Linus matte sa...

Men, vad har hänt ? Har inte följt alal bloggar på ett tag (skäms). Hur är det med dig ? Det är så skönt att djuren förstår och liksom kollar in en ordentligt. Man vet, att de inte släpper en ur sikte. Det känns tryggt !

Malin sa...

Ja, dom känner med än vi tror, våra fyrbenta älsklingar! Skönt att du har Abbe som känner av sin matte. Hoppas det som tynger dig löser sig snart! Du vet att du får höra av dig om du vill!
Kram

Jenny o Brio sa...

Underbara hund! Visst berikar dom vårt liv alldeles otroligt?!

Sandra sa...

Älskade Abbe...tänk ändå vad de kan känna av en...helt otroligt...mys med matte och ge henne kärlek Abbe

Unknown sa...

Men åh, nu rinner tårarna en skvätt efter att ha läst ifatt inläggen. Många massa styrkeKramar tll er alla.