tisdag 27 mars 2012

Idag har jag....

....Melvin börjat på dagis.....tjohoooo!!
-Då är man väl en stor grabb.....eller??
Första dagisdagen hos mattes mormor o morfar gick bara bra, lite pipig o lite gnällig precis i början men det gick över ganska fort......brorsan, farsan och Abbe var ju med mig!
Mattes morfar som höll på att packa sin bil och lasta fyrhjuling mm för att dra uppåt Västerbotten igen ville ha med mig...han skulle lära mig jaga älg sa han.
Men jag kan nog tycka att jag är lite för liten ännu!!!

Idag har jag även övat att vara så lik farsan som möjligt.
Tänk er mig som.....
Melvin the "stoneface"!

-Vilgot då, stör mig inte....jag övar ju nu!

-Svårt läge......det går ju bara att inte tycka om dig ju!!
Vad har jag mer gjort då?
-Jo....
jag har badat.....

i dammen......av misstag!!!
Helt plötsligt bara låg jag där och plaskade tillsammans med fiskarna och den spelande Paddan Patrik.
Min matte drog upp mig fortare än kvickt så rädd det hann jag då inte bli!!
-Öhhhh......vad hände egentligen?
-Det var bara Melvins magplask du kände......själv nöjer jag mig med att doppa fötterna!!
Sen har Abbe fått en sommarfrilla idag....men den visar vi er en annan dag!!

VOV PÅ ER ALLA!

16 kommentarer:

Vi i Kasperian sa...

Du HAR ju redan ett stoneface! Vad månde bliva... ;)
Och så har du en blick som genomskådar ALLT! Än en gång - vad månde bliva...
Dessutom har du hunnit bli badpojke, redan vid så unga år (menar veckor).
Melvin Charmtroll - det ska bli så kul att få följa dig här på bloggen!

Emma o Malte sa...

Hehe, ja ett stoneface är du ju verkligen!! Inte alls som dina bröder då kanske?!
Och vad hemskt att bara trilla i dammen sådär, fast tur att matte kom o räddade dej :-)

Arlo sa...

Det var en bra dag full av äventyr. Paddbadet var nog bäst, tycker jag. Fast stenansiktet var också attans bra gjort! Melvin, grabben, jag diggar dig!

Ann-Margret o Vinja sa...

Så du har blivit så stor Melvin att du redan börjat på dagis. Värsta stora killen :)

Hoppsan, inte bra att ramla i dammen när man är så liten. Tur du fick hjälp upp och blev lite torkad också.

Tror helt klart att du kommer bli lika duktig som farasan att posera :)

Kram

Ludde sa...

Du har verkligen stenansiktesanlag! Läckert! Du kanske ska nöja dig med att bara doppa fötterna i dammen du med? Kramis!

Eva sa...

Behövs inte mycket mer övning där inte! Du är ju i det närmaste världsmästare redan, bara farsan då...
Och det var väl ändå inte så konstigt att du ville säga mors till fiskarna och fina paddan? Alldeles självklart när man är ny som du att man går och presenterar sig tycker jag.;D
Fast du kunde kanske vinkat på lite avstånd förstås...
PUSS!

Lyckopiller sa...

Paddan patrik är ju en riktig cooling! Förstår att du vill bada med han.

Unknown sa...

Snyggo :-)

Hanna aka Lilla My sa...

Här har småttingarna också badat, fast det var i och för sig meningen ;)

Sandra sa...

coolare blick går ju inte att hitta förrutom på din farsa då :) bada i damm låter ball hälsar Freijsan och Z:a

Christina Klosterberg sa...

tänk hur hundar formas av sin miljö, det där är så intressant! Anlagen att bli en av grabbarna syns redan!

Heléne sa...

Stoneface som farsan och badpojke som Abbe, jojo, du lär dig snabbt hur det ska vara i familjen du hamnat hos;-)

Sofie sa...

Så förbaskat söt är han den lille. Härligt att du har så många släktingar hemma hos dig.

Jenny o Brio sa...

Det är bra att du inte är rädd för vatten Melvin, fast visst är det liiite tidigt att bada i mars?!
Jo, lik far din är du ;-)

Gizmo sa...

Hihi... Dammbad minsann.. Kanske mysigare när det blivit lite varmare.. Men du, jisses så bestämd du kan se ut reda Melvin

Elon och Linus sa...

Ja, det var bäst att matte hann med attta upp dig. De där paddorna har vi fått lära oss är farliga. Giftiga tilloch med ! Så du är den nya killen i gänget "Grabbarna boys" ? Vi har en polare som också heter Melvin och vi är nu 3 cocker-killar här i området. Vi kallar oss "Kränge-gänget", för här där vi bor heter det Kränge. Fast vi är inte ute efter gängbråkinte, nej, här är vi ute efter bus- och lekfighter istället. Vi låtsas vara arga på varandra. Vi skäller,morrar och gnyr, men det är alla tajders alltså. Ha det bra lillkillen, så får vi läsa vidare om varandra. Nospussar och ändanosningar från Elon och Linus