tisdag 20 mars 2012

Orättvist så det heter duga!!!!

Jepp....något mer orättvist finns inte i min värld just nu!
Hör bara här:
-Tänk att den minsta av oss alla ska få äta mat fyra gånger varje dag mot mina fjuttiga två......för mig är det inte logiskt för fem öre!!!
-Det borde ju vara tvärtom.....jag som är störst borde få äta mat typ åtta gånger varje dag då istället.
-Det är iallafall min åsikt.
-Så ska........
du ta och flytta på dig så jag kan äta upp din
mat nu.....din lille plutt!!!
-Men om sanningen ska fram så gör jag inte sådana dumheter när någon tittar på......trots att det är orättvist så det heter duga!
Vov på er alla.
/Abbe!

14 kommentarer:

Carina sa...

Oröttvist säger vi bara!!!! Men väldigt söt är du Abbe.

Emma o Malte sa...

Men så orättvist då! Fast du får tänka som så att Melvin äter ju inte riktigt lika mycket som du heller, han äter ju till exempel inte upp en hel julskinka som vi har ett vagt minne av att du gjort?! ;-)

Ann-Margret o Vinja sa...

Låter verkligen attans orättvist hur en sån liten ska få äta mera än stora dig. Tänk vad orättvist det kan vara ibland ;)

Kram

Eva sa...

Och inte en halv plåt med dammsugare heller...
Men allvarligt talat så håller jag med dig Abbe! Först får Vilgot ett eget bad och se'n får den där lillplutten en massa mat - båda DINA största intressen skäms ANDRA bort med!!! Du borde nog kontakta HO alltså!
PUSS vännen!

Arlo sa...

Nja, det där var ju knepigt. Hur kan en så ynka liten plutt äta titt som tätt? Han måste ju bajsa konstant! Bättre att ge dig maten som har en rejäl mage att förvara den i!

Ludde sa...

Vi får väl hoppas att det kommer tillfällen då ingen tittar på... Kramis!

Vi i Kasperian sa...

Konstigt så orättvisa ALLA tycks bli när det handlar om småpluttar! Klart att VI borde få både mer och oftare mat!!! Vi som är stora.
(Men hav tröst, det kommer säkert tillfällen framöver när ingen ser...)

Sandra sa...

Men STAAAAACKARS Abbe som svälter...lider med dig...puss från Freija

Unknown sa...

Håller med ovanstående. Stackars stackars Abbe :-( Tazz från Ligan

Malin sa...

Haha, stackars dig Abbe, inte lätt med ytterligare en sån där liten plutt som ska äta en massa gånger han oxå!
Kram

Gizmo sa...

Abbe... Den där lille verkar ta sig friheter minsann... Men du är duktig som låter plutten äta.

Drömflocken sa...

Stackars ABBE du får fixa lite mat själv

Mufflo sa...

Klart orättvist men ändå lyft fram den nya generationen....

Jenny o Brio sa...

Håller med dig Abbe: det är både orättvist och ologiskt. Du är ju dessutom HUNGRIGAST!!! (Eller?) ;-)