fredag 16 mars 2012

EN GÅNG FÖR LÄNGE SEDAN......

....var jag Abbe typ 7 veckor gammal.
Då såg jag ut exakt.....
så här!!!
Så liten, så näpen och helt underbar enligt min matte.
Nu är jag en grabb i mina bästa år.....typ fyra och är den som är äldst i grabbligan GRABBARNABOYS!!!
Enligt min matte så kan jag läsa hennes tankar, jag kan snacka en väldans massa goja och så är jag ett STORT matvrak!!
Jag kan ju erkänna att jag är mer än gärna medhjälpare till mattjuven!!!! som härjar runt här ibland!
Alltså........jag är helt perfekt med andra ord!!!
/Abbe!

EN GÅNG FÖR LÄNGE SEDAN.......
....var jag Teo typ 7 veckor gammal.
Då såg jag ut exakt....
så här!!
Jag var faktiskt väldans liten då jag flyttade hem till Abbe för drygt tre år sedan.
Jag var bara halva storleken......typ 1,7 kg tung!!
Kanske inte så konstigt att Abbe var dubbelt så stor.....(3,4 kg) för han är ju äldst och just för att han var och är ett gigantiskt MATVRAK!!!
Själv tillhör jag den lite mer försynta typen av cocker som tar livet med ro, jag stressar aldrig...inte ens med mat och vill vara där min matte befinner sig.....helst dygnet runt om jag fick bestämma.
Jag är en mycket kelig cockerspaniel som bara älskar att få sitta i knäet på min matte.....men är ej hon tillgänglig så kan jag mycket väl tänka mig ett annat knä också!!
Jag är inte den som är den!
Sen är jag är också ganska unik i grabbgänget GRABBARNA BOYS!!!
Jag är nämligen farsa flera gånger om....b.l.a till grabben här nedan!!
/Teo!

EN GÅNG FÖR INTE SÅ LÄNGE SEDAN.......
Var jag Vilgot typ 7 veckor gammal!!
Det känns som igår om jag själv får säga det och då såg jag ut exakt....
så här!!
Jag är son till farsan Teo vilket jag är enormt stolt över.....för bättre farsa kan man nog inte ha.
Dessutom så är min alldeles egna matte Bella Abbes och farsans mattes morsa......förstår ni?
Jag är en grabb som fyllde ett i november, jag älskar livet och jag är för närvarande minst i grabbgänget GRABBARNA BOYS.
Sen kan jag erkänna att ibland är livet allt bra tufft....det är verkligen ingen dans på rosor då man inte alltid kan eller får hänga med Abbe och farsans upptåg i skog o mark!!
Men jag älskar livet och min flock älskar mig!!
/Vilgot!

EN GÅNG FÖR INTE ALLS SÅ LÄNGE SEDAN......
....var jag Melvin faktiskt 7 veckor gammal.
Då såg jag ut exakt.....
så här!
Jag är son till farsan Teo och halvlillebror till min storebror Vilgot.
Hur mitt liv med grabbgänget GRABBARNA BOYS kommer att bli....ja, det återstår att se!
För på måndag tar jag mitt pick o pack och flyttar dit.
/Melvin!

Trevlig helg och vov på er alla!!

19 kommentarer:

Katarina sa...

Du kommer må som en prins, Melvin!

Ett ögonblick sa...

Vilken härlig trio...som nu blir en kvartett!!! jättekul!!! Melvin var nog den sötaste cockervalp jag någonsin sett, helt underbart söt. Ja han kommer att få det bra.

Trevlig helg på Er också!
kram

Ann-Margret o Vinja sa...

Attans vilket sött gäng ni var som 7 veckors valpar :) ja självklart nu också :)

Får önska lille Melvin välkommen hem till alla Grabbarna Boys. Du kommer garanterat få det hel kul där :)

Kram

Arlo sa...

Jodu Melvin, bättre kan du inte få det! Hos tjocka släkten och farbror Abbe och vandrande pinnar och kaniner och jag vet inte allt spännande. Jo, Blå Elefanten inte att förglömma! Oj, du kommer att ha fullt upp!

Ludde sa...

Melvin! Du anar inte hur bra du kommer att få det, eller det kanske du gör om du redan varit inne och läst på bloggen. Grattis till att få bli en av Grabbarna Boys!!! Kramis!

Vi i Kasperian sa...

Inte undra på att ni är så fantastiskt fina nu, när i var så underbara som valpisar! Och lille Melvin - du kommer att få ett toppenliv med massa bus, skoj och gottiga grejer! Du ska få se... ;)

Carina sa...

Du kommer att få det slldeles alldeles underbart!!

Hanna aka Lilla My sa...

Söt som spunnet socker är vad han är, den lille Melvin.

Emma o Malte sa...

Ska bli roligt att få följa lille Melvin också!

Sandra sa...

Guuud så goa ni är allihopa...underbara små juveler!!!

Drömflocken sa...

Du kommer att få hur himla bra som helst

Eva sa...

Hur var detta nöjligt?????!!!!!?????
Att Abbe kunde har varit ÄNNU sötare?
Jag fattar inte det minsta, annat än att Melvin bara är att gratulera! Världens bästaste matte får han ju alltiså!
PUSS får ni ge han från mig och er själva från mig:)

Malin sa...

Haha, underbart inlägg och himmel så söt han är lilla Melvin! Så spännande för och nu är snart er cockerflock lika stor som vår ;-) (ja, på måndag alltså)
Kram

Christina Klosterberg sa...

Jag tycker att Melvin ser ut som en riktigt bestämd killa. Ska bli intressant att se honom växa upp och bli en i gänget!

Team Nelson / Ordringen. sa...

Vilket bra upplägg! Melvin blir en bra familjemedlem, kan han annat bli?:)

Dolores sa...

Underbart inlägg på så söta grabbar.
Och Melwin kommer att passa in perfekt i den blivande kvartetten.

Lyckopiller sa...

Tänk att ni alla har varit så små. Lika söta fortfarande.

Unknown sa...

Shit så söta.
Vill ha vill ha liksom.
:-) Kram

Jenny o Brio sa...

Ni är bra goa ni, Grabbarna Boys!