måndag 10 januari 2011

Athos hittegods!!

Idag är matte hemma med lillmatte som forfarande har feber, fast bara
ca 38,5 grader.
Igår låg hon på över 40 grader hela dagen ändå hon fick alvedon.

Hur som helst så gick vi en runda med matte i morse längs med
travbanan.
Det syns kanske inte på denna bilden men vägen var dundrans hal.
Vi halkade hit och dit så matte beslöt att vi skulle ta den djupa
skogen istället på hemvägen.
Man kan faktiskt göra det då det finns en stig där som vi har gått innan.
Tusan vad halt det är här!

När vi gick inne iskogen så skulle så klart vi bli fotograferade.
Solen hade dessutom kommit fram så fint bakom molnen.
Omelett!!


Kan ni gissa att Athos hittade något riktigt smarrigt som låg mitt i skogen.
Det är ju så typiskt honom som det kan bli!
Är det inte stenfrusna mullvadar så är det sånt här smaskigt. 
Kolla in mitt "byte"

Vi gissar på att skelettet han hittade till hörde ett levande rådjur en gång i tiden.
Det märkliga var att inget blod, hår eller annan fanns i snön runt omkring.
Det såg ut som nån hade släppt det stackars skelettet rätt ner från himlen.
Stackarn!!!


Abbe skulle också kolla in vad det har varit för något djur en gång i tiden.
Japp, ett rådjur tror jag också!!




Vår runda idag blev dock inte riktigt så lång men den blev desto roligare.
Nu trodde ju Athos att han skulle få bära med sig sitt "byte" hem, men se
det tyckte inte matte.
Kanske det hade sett lite illa ut att gå förbi husen där vi bor, så Athos
fick vacker lämna det kvar i skogen.
Grannarna hade nog undrat också vad vi hittat på.

Annars har vi tagit det ganska lugnt tillsammans med lillmatte i soffan.
Det är faktiskt inte helt fel att en sjuk lillmatte hemma.
Ligger ni bra grabbar??
















Så klart att de gör.

Vov på er alla!!

13 kommentarer:

Jenny, Elba o Dio sa...

Men så bra sjuksystrar som Teo och Abbe blir nog lillmatte pigg snart igen :)

Vilket kalasfynd som Athos gjorde. Vilken tur att han gick med på att lämna det i skogen...

Så stiliga dom är när dom sitter på stigen och säger "omelett" :)

anette sa...

Hej
Jag tror grabbarna skulle ta hem bytet till sjuka lillmatte för att pigga upp henne <3 <3 <3

När ni har lust får ni gärna komma och valpmysa <3 <3 <3

Kram

Arlo sa...

DET kallar jag fynd det! Något liknande har jag ALDRIG hittat fast jag går i urskogen varje dag!! Nu måste jag ut och leta..... Hej då!

Carina sa...

Skönt att ta det lugnt också ändå skönare med sådana levande gosedjur som bor hos er.

Elons matte sa...

Klart de ska hålla koll över lillmatte. De känner när något är fel, absolut. Vilka vänner vi har i hundarna

Cockerflickan sa...

Stackars er lillmatte, hopppas hon kryar på sig.
Matte säger att ni grabbar är för söta...."För söta" Ni har ju hittat ett skelett!!!! Hon säger inte jag är söt när jag hittar saker, då mest "grymtar" hon på människovis. Jag tror jag oxå skall försöka hitta ett skelett, det verkade jätte roligt.
Ta hand om er lillmatte, så hon blir frisk.
/Selma & Maria

Team Nelson / Ordringen. sa...

Så kul. Jag minns när jag hittade ett älgben och kom släpande på. Husse blev galen och jag fick släppa det. Det luktade inte så gott om man säger.
Men vi tycker ju sånt är kul.
Ulf

cockettsriccardo sa...

Va mysigt att ni tar hand om lillmatte.
Men lite läskigt tycker vi allt att det var med skelettet.'Va rädd om er.Och krya på dej lillmatte.
Önskar Ricco &Alfons Å Towe

Sandra sa...

Jag har sagt det förrut men säger det igen...VILKEN snäll och modig matte ni har som låter er nosa på det liket...matte hade fått spader!!!

Eva sa...

Toppenfynd!!! Men stackars rådjuret:(
Lillmatte kommer var frisk på en kvart med de "medicinerna" hon har:)

Katarina sa...

Så skönt med lite sällskap för lillmatte. Krya på dig, lillmatte!

Malin sa...

Stackars lillmatte, hoppas hon mår ytterligare lite bättre idag. Skönt att hon grabbarna som "pysslar om henne".
Blä för Athos Fynd, kan tänka mig att han var himla stolt över sitt byte!
Kram

Unknown sa...

*ler* Dom är ju bara galet underbara.