fredag 7 januari 2011

Extreme home makeover!!

Här är Teo...
Teo!!
...och här är Abbe.
Abbe!

Jo, igår råkade Abbe ut för värsta manikyren som varade i många
långa timmar.
Snälla matte jag blir sååååå himla trött på dig ibland.
Ser du inte det?


När du fixade Teo häromdagen kändes det som om tiden
gick mycket fortare.
Då låg jag ju i soffan och slumrade till typ hundra gånger!
Nu räcker det väl?

Men, titta hur fin jag blev nu då!!
Riktigt nöjd med mig själv om jag får säga det.
Matte är ju inte så tokig ändå.
Snygg-Abbe!!





Jo, värsta extreme home makeovern är vad vi haft denna vecka.
Matte har haft semester och då har det hänt en del i skåpen, kylen och frysen.
Fast kyl det har vi inte haft nån sedan några veckor tillbaka, vi har ju haft
altanen till det.
Fungerat bra faktiskt!!

I måndags kom den nya kylen och frysen hem till oss.
Därför blev det stor-rensning i frys och alla skåp, skafferi o.s.v.
Tänk vad de där tvåbenta samlar på sig egentligen.
Vi skäms nästan för att säga det men matte hittade bönor och linser som bäst
före datumet var 2004!!!
Även del annat smått och gott som mängder av öppnade kexpaket, skorpor,
riskakor, knäckebröd..... som allt smakade pecka enligt dem.
Vet i tusan om vi håller med riktigt!!

Till slut kom de nya skåpen på plats och så här blev det.
Alla nöjda och glada.


Frysen ska man visst slippa frosta av och kylen har en fläkt som gör att kylan
ska vara jämn o fin.
Det säger husse iallafall!

När vi ändå är inne på det där med exreme home makeover så kan vi väl visa
lillhusse Hermans nya rum.
Det har ju varit vintern projekt här hemma, det kanske ni sett.
Lillhusse är mycket nöjd med sitt rum så matte och husse kan pusta ut.

Ser ni den lille röda faran som ligger på golvet och hoppas att ni fick er
en "hum" om hur lillhusses rum ser ut!

Idag har lillhusses pilbåge äntligen kommit som han har beställt från England.
Som han har längtat och väntat.
Mycket viktigt att visa den tycker både han och vi.
Kolla här och spana även in hans prishylla!
Vår mycket glada lillhusse!

Men ojdå!!
Här kommer visst en bild som ni kanske ska blunda lite för.
Mycket mer "olagligt" kan det inte bli!!
Smaaaask, muuuums och mycket goooott!!

Vov på er alla!!!

12 kommentarer:

Ulf sa...

Nu får man prestationsångest. Nytt och fint och hundstädning. Vi har skottat snö från altantaket idag det var nog besvärligt. Jag kunde inte hjälpa till så jag fick stå nedanför och be dom ta det försiktigt.
Fin kyl/frys. Det är så kul att husse fick med lite tekniska finesser med fläkten. Vi hussar är såna.:)
Doggarna blev så fina att de minsann ska ha lite mumsmat.
Ulf

Arlo sa...

Men vad impad jag blir av era pälshögar, grabbar!!! Jag blev tvångsklippt på fanorna ikväll, eftersom jag blev som förlamad av snöbollar idag, och det var värsta pinan. Jag klarar bara inte av att bli klippt och sånt, Det är ju sååååå trååååkigt! Snygga ni blev!! Dom där skåpen blir bra att ha hundmaten i! Perfekta!

Unknown sa...

Jisses, där försvann vovvarna ?! *ler
Husse har varit duktig ser jag och vi lovar att inte anmäla. :-)

Eva sa...

Så duktiga som ni var (och så mycket päls som ni lät matten få) så är det klart ni är värt lite godis!!!
Vad ska ni ha kyl och frys till om ni inte får TA UT nå't??? Fast er matte är visst som vår - hon snålar också så dant mot oss så att det blir gammalt:( Idiotiskt tycker vi!
Jesper och Assar

Carina sa...

Så fin Abbe blev nte klokt att det fanns en ännu stiligare kille under pälsen. Lillhusse fick ett riktigt snyggt tonårskillrum.och vilken båge wow säger vi!

Elba sa...

Hmmm, mycket svårarea tt få tag på skinka och så'nt i så'na där skåp...
Åååh har det blivit Teo och Abbevalpar!!! Svårt att se vad som är bak och fram på dom bara...
Lillhusse har verkligen fått det fint på sitt rum! Cool båge också, nu blir det ännu trängre på prishyllan framöver :)

Ha en härlig helg!

Tassintryck sa...

Åh så fint resultatet blev. Ont i fingrarna idag ;-)? Det där med mat vid bordet är något sambon som kör stenhårt på här hemma, så få hyfs mina vovvar det är inte lätt.
kram från mig
/maria

Malin sa...

Du blev JÄTTE-fin Abbe, det var helt klart värt alla dessa plågsamma timmar :-)!
Vad fin kyl och frys matte och husse har köpt och precis i tid till det mildare vädret ocå, då hade nog inte altanen funkat så bra ;-)
Kram

cockettsriccardo sa...

Å så fint det blev på Hermans rum gillar det super mycket verkligen coolt.
Såg att Abbe med var med .
Jobbigt med all pälsvård kan jag tänka med de blir ju så fina sen.
Ha en fortstt trevlig helg.
Kram Ricco, Alfons & Towe

Cockerflickan sa...

Matte hälsar att Hermans rum var riktigt coolt. Jag däremot ger Abbe högsta betyg på tålamod. Du är jätte duktig Abbe som står ut och i mina ögon ser du ut som en riktig liten prins efter den pälsvården.
/ Selma&Maria

Lyckopiller sa...

Shit vad fint det blev hos er! Och snygga blev ni i pälsen!

Marta sa...

Jag tänkte fråga då jag kanske inte frågade innan. vet ni vem hade blogg med cocker och kanin och golden retriver det var också tror jag?