söndag 16 januari 2011

Vårt skelett!!

Ja, idag kan vi kalla det för vårt skelett, inte bara Athos skelett.
Kolla bara in vilka tänder det har.
Det ser ut som skelettet behövde ett besök hos tandläkaren!!
När vi gick i skogen nu i em för att visa husse Athos skelett som han hittade häromdagen så var det faktiskt inte Athos skelett längre.

Nej, det var faktiskt jag, Abbe som hittade det denna gång.
Det låg inte där Athos hittade heller, men hur detta ganska rejält döda rangel har förflyttat sig har vi då ingen aaaaaaning om.
Det kan ju knappast gått själv!!

Men kolla nu alla blogghundar där ute när Abbe visar hur smaskigt gott vårt skelett var.
Ja, dreglet det rinner ju hela tiden!!


Fast här får ni inte luras av Athos fjäskblick.
Det äääääär ju inte hans skelett längre.
Där med basta!!
Men, det var ju faktiskt mitt från början!!

Ja, det var det ju hans från början så idag fick Athos sin vilja igenom.
Fast bara en liten stund!!!
TAAAAAAACK!!!



Lycklig för lite kan han bli den lunsen.
Han fick äntligen bära vårt skelett en bit när vi befann oss där i skogen.
Jag kan ju lossas att det är bara mitt!!

Åtminstone för en liten stund!















Kom nu smågrabbar så går vi!
























Gissa att vår golden i familjen var en väldigt lycklig hund när han fick bära vårt benrangel.
Fast när det var dags att lämna ifrån sig det var han mindre glad.
Motvilligt i byte av en frolic släppte han vårt skelett.
Slutet gott allting gott!!

Meningen nu ikväll var att lillmatte, matte, Athos och Abbe skulle åka på agilitytillsammans men så blev det inte.
Vår matte mår nämligen inget vidare just nu.
Förmodlingen en förkylning på gång för hon bara klagar hela tiden tycker vi.
Hon dillar något om feber, huvudvärk och att halsen gör väldigt ont.
Vi får väl se hur det artar sig.

Hoppas att alla har haft en bra helg för det har nämligen vi haft.

Vov på er alla!!

17 kommentarer:

Sandra sa...

Vår matte är i CHOCK!!!!! Hon hade aldrig låtit oss bära ett sånt läckerbyte i vår mun...hon är en RIKTIG mes och blir nästan hysterisk om hon ser oss gå liiiite nära en död fågel eller något annat läckert som ligger i vår närhet. Lyllos ER!!!!! Vi är AVIS!!! vov från Freija och Zamantha

Team Nelson / Ordringen. sa...

Det är bra. Nu har du övertaget om det händer något. Du vet att han har ett skelett i garderoben.
Nelson.

Arlo sa...

Jamen, herreguuud, vilken lycka! Jag hittar aldrig sån smask i skogen och OM jag gjorde det så skulle min matte inte heller låta mig bära det eller mojsa omkring med det! Ni har världens mest toleranta matte och husse, tror jag!

Eva sa...

Smaskens!!! Här muttras också avundsjukt för nå't så'nt har vi inte hittat en EN gång - och så hittar ni det två...
Vi önskar bättring till matten! Hon kan behöva sina krafter. Och förkylda mattar är så väldigt jobbiga:)

Christina Klosterberg sa...

Oj, vilket skelett. Och byta mot en frolic? Var det inte mer värt än så;) Hoppas er matte kryar på sig!

Carina sa...

Skelletet har kansek varit på spöktur under natten och landat på nytt ställe?=) Tror faktiskt inte mina heller hade fått bära fast o adnra sidan bär de ju på gamla klövar i stället vet inte om det är mycket bättre. Hoppas matte kryar på sig inget kul att bli sjuk!!

skapa och inreda sa...

Men herre G... vad är det för djur? Lyckliga hundar, de ser så stolta ut :)
Kram Annika

Katarina sa...

Jag håller med Zamantha och Freija - mina franska nerver hade inte klarat det.

Unknown sa...

En av mina vovvar hittade en hel gädda en gång.
Jisses vilken lycka dom tyckte att det va.
Förstår så väl dina vovvar.
kram

Heléne sa...

Hade man inte vetat bättre kunde man tro det är en "lealös" orm som Athos har i munnen.
Jag blir alltid misstänksam då Molly står för länge och luktar på något jag inte ser. Skräcken är att hon får tag på en halvdöd mus eller skork som hon snabbt sväljer bara för att Matte inte ska ta den från henne. Tänk att ha en levande sork i magen:-((

Elons matte sa...

Usch vad äckligt, men vad är det för skelett ? Har hållt sig ganska fräscht ändå. Har väl med kylan att göra.
/RElons matte

Malin sa...

Ni grabbar måste vara världens lyckligaste hundar, att ni hittade skelettet IGEN och dessutom fick bära omkring på det (okej, du då Athos men ändå).
Hälsa matte att hon ska krya på sig! Hon får inte bli sjuk igen.
Kram

Hanna aka Lilla My sa...

Det sitter fyra avundsjuka ögonpar och stirrar på det smaskiga skelettet. Tila låter hälsa att hon minsann aldrig hade bytt bort det mot en frolic. Det hade kostat minst två ;)

cockettsriccardo sa...

Krya på dej Patricia!
Ja jag ser att ni inte har några skelett i GARDROBEN hihihihihi.
Tycker det ser lite läskigt ut.
Usch vilka tänder.
Vår matte fick gå till tandläkaren efter sin vurpa för hon bet i sönder en tand.
Ha det gott coolingar Kram från Ricco & Alfons med matte

Elliot Kung af Upphärad sa...

Jäklarns va smaskigt det såg ut. Kulan blev lite avis när hon såg att skelettet hade dubbla uppsättning tänder... tänk om man hade det mummlade hon.... Hoppas att er matte snart blir bra igen. Kulan har legat i influensa seda nyår, och det var ingen höjdare, jisses vad mycket stånk och stön det har varit. Men nu är kärringen frisk igen och det är slut på lugnet :-)

Hanna aka Lilla My sa...

Sv: Visst får du gärna länka :)

Lyckopiller sa...

woW! I mina ögon ser det ut som att du bär omkring på värsta dinosaurieskelettet. Skulle jag aldrig ha vågat. Väldigt imponerad. Prickiga pussar från mig!