tisdag 25 januari 2011

Fiestans sista dag...

... i vår lillhusses Felix och vårt liv.
Den gamla röda Ford Fiestan från -89 har dragit sin sista suck och fick vackert följa med till bilkyrkogården idag.
En  lastbil med stora klor var och hämtade Fiestan idag.
Hej då på dig din gamle slöfock säger vi.
Fick vi upp dig i 100 km/timmen i nedförsbacke så var alla glada, men det hände allt för sällan sista tiden.
Vi vet dock inte om det var åldern men du var ju faktiskt ganska gammal och rullat många mil i dina dar.
Vi grabbarna boys fick äran att följa med på lite äventyr med dig gamle Fiesta och det gillade vi så klart.
Att åka bil är ju nåt vi har gemensamt hela gänget och det spelar absolut ingen roll vilken sort eller hur gammal bilen är.
Så du dög mer än väl till oss. 
Men dina nya vinterdäck, bilbatteri och stereo det har vi kvar som minne efter dig.


Ja, faktiskt tyckte både matte o lillhusse Felix att det var lite vemodigt när lastbilen greppade tag i Fiestan och for iväg med den på sitt flak.
Tur att man inte var en gammal bil idag säger vi bara.

Det vi istället har haft fullt upp med är b.l.a att...
Ja, vad gör vi egentligen??
Vilgot, gissa vad vi gör??

Ha, ha!!
Jag vet vad ni gör!!
Ni ska ju bara pussa Lisa så klart!!

Fast det där var kanske inte riktigt sant!!
Vi var faktiskt mer ute efter kaninpelletsen, bajspluttarna och knäckebrödet istället.
Mycket bättre och framför allt godare tycker vi.

Annars går det hur bra som helst här hemma hos oss.
Teo har börjat att tycka om sin son allt mer och mer.
Nu flyr han inte fältet längre när sonen kommer för nära utan t.o.m uppmanar honom till lite bus.
Vi kan ju berätta att Vilgot är som ett litet plåster på sin farsa men om han förstår att de är far och son vet vi inte.
Hejsan farsan.
Jag gillar ju dig!!

Att vi fått en ny medlem i vårt grabbgäng tycker vi är hur bra som helst.
Speciellt nu när vi börjat bjuda in honom till bus och vår gemenskap.
Vilgot gillar inte bara sin far utan även Athos väldigt mycket.
Han är ju som ett stort lurvigt, varmt berg som Vilgot ska bestiga flera gånger varje dag.
Det stora lurviga och varma berget ligger då helt stilla och bara njuter.
Så här såg vi ut för en stund sedan då vi befann oss på golvet i köket.
Puss på dig Athos!!

Denna härligt söta bild har vår lillmatte, alltså Vilgots matte Bella tagit ikväll på sin älskade lille Vilgot när han låg och tuggade på en liten tuggpinne.
Gott, gott!!

Att denna underbara lille krabat skulle fånga lillmattes hjärta så kunde vi aldrig föreställa oss.
Hon är så otroligt duktig på att sköta honom, ge honom mat, ut och kissa honom stup i kvarten, fostra och att ge honom otroligt mycket kärlek.
Mycket bättre matte kunde han nog knappast få.

Vov på er alla!!

11 kommentarer:

Ulf sa...

När man ser honom förstår man att lillmatte är helt såld.Hjärtat klappar lite extra också i mig när jag ser det fina pappa/sonförhållandet. Kanske inte blir lika gulligt när han blir könsmogen men den dagen den sorgen:)
Visst har bilar själ. Iaf påverkar de våra liv med sina fel och brister. Det är inte alla Fiestor som får en så salig hädanfärd som er fick!!!
Ulf

Ett ögonblick sa...

Jag förstår att Vilgot fångade lillmattes hjärta...jag blir alldeles knäsvag när jag ser honom, han är väldigt speciell. Far och son...så fint...det är underbara bilder och visst är det skönt när det fungerar med alla djuren tillsammans.
Jag har också haft Fiesta/or, en "ärtgrön" och en blå. Ärtan var väldigt speciell, den hade jag när jag bodde själv med min första hund, en chowchowtik, Cherie. Det var bara hon och jag och den gröna bilen...tänk vad vi åkte mycket i den, hon och jag.

Ha det bra allesammans!
kram lisamaja

Freja Phaléne sa...

Nog tror jag att Vilgot fattar att det är farsan, ser man ju lång väg att han inte bara är söt utan väldigt smart också!
Och vem skulle inte smälta för en sådan lite vän?
Nospussar!!!

Eva sa...

Och Athos har fått en ny liten beundrare! Tänkte på bilderna jag bläddrat bakåt till, när Teo var liten och gissade att det kunde bli så. Bättre förebild kan han väl inte ha!?
Jag gissar att han söker sig till Teo mycket för att han är samma färg som mamsen:) Så gjorde min Teddy med Brandy som var lika svart som Ts mor. Och jag har hört fler som haft samma erfarenhet.
Och att Bella blir en bra matte är väl givet??
Vad kan man annat bli åt en så'n liten nalle:)

Hanna aka Lilla My sa...

Såååå underbart söt han är. Nu känner man att valpsjukan sätter in med full kraft :)

Sanna och de svarta sa...

Han är helt underbar den lille krabaten! Gillade bilden på far och son, ska bli spännande att se hur pass lika de kommer vara om något år! Kram

Jenny o Brio sa...

Det nästan jäser upp tårar i ögonen när jag ser denna lilla otroligt vackra valp! Vem kan motstå honom??!!
Härligt att gänget redan har tagit till sig honom :)

Sandra sa...

Kaninlortar verkar mums...själv får vi hålla oss till kattskit ;)

Carina sa...

Blir varm i kroppen när jag ser den lille plutten och harmonin hundarna i mellan på den andra bilden. Underbart.

cockettsriccardo sa...

Så underbart det ser ut med de 4 grabbarna.Va härligt å se alla bilderna. Skall bli kul å se hur lika Theo & Vilgot kommer att bli. Å visst kan man sakna sina gamla trotjänare vi har med varit där när det gäller bilar.
Ha en skön fortsättning på veckan.
Vov vov från Ricco & Alfons med matte.

Unknown sa...

Ja jisses säger jag bara.
Ge hit en boys eller två. *ler*