tisdag 11 januari 2011

Våra kompisar här hemma!

Jo, vi vill bara visa att våra kompisar kaninerna Lina, Lisa och Dumbo mår toppen.
Det var ett tag sedan de var med här i bloggen, så nu tyckte vi det var dags.
Här ligger Athos med Dumbo o Lisa framför sig.
Man kan ju undra vad han tänker på egentligen??
Faktiskt så är det mina kompisar och inget annat!!


Ja, det kan vi ju undra om han är riktigt ärlig!!
Vi tycker han avslöjar sig ordentligt på denna bild.
Att nosen helt plötsligt började rinna kan ju inte
jag hjälpa!!



Men på denna bild visar han att han talar sanning.
Denna oskyldiga blick säger ju allt!!
Ja, för jag skulle aldrig kunna vara taskig mot min kompis Dumbo!


Där har Athos helt rätt men vi kan ju berätta att hade det varit en katt
då vet i tusan om han hade varit så snäll och oskyldig!
Athos tillhör nämligen den grupp som tycker att hund och katt inte hör ihop.
Annat är det med oss smågrabbar.
Vi tillhör den andra gruppen som tycker att hund och katt hör ihop.
Här kommer några bilder till på oss tillsammans.
Och varför ligger ni ner när man kan sitta upp istället!

Dessutom så kan man sabba hela kortet med att sätta sig framför alla så nära
kameran som möjligt.
Ja, för inte får ni missa mig Teo ju!!

Matte har faktiskt filmat kaninerna med oss grabbar idag, så vill ni kan ni titta mer här:
Vi får hoppas att linslusen Teo inte är i vägen.


Om han nu var det så kan ni titta här istället:
Lite linslus var han då allt.

Vi hälsar också att lillmatte är feberfri idag men är mycket förkyld och hostig.

Vov på er alla!

14 kommentarer:

Christina Klosterberg sa...

Vilka otroligt söta kaniner - och mysigt att se hur bra de funkar med hundarna.Vad är det för kaninras?

Sandra sa...

Ha,ha,ha,ha...ja Athos såg allt liiiiite sugen ut där på bilden...fniss...Supersöta kaniner...Freija hade jagat livet ur dem...Z:a hade nog tyckt de verkat läskiga och gått iväg..

Eva sa...

Nu, Teo, får du ursäkta våran matte!!!
Hon skrattade JÄTTEHÖGT när hon kom ner till bilden på dig!
"Vilken MIN!!!" sa hon.
Och se'n pratade hon massor om att Athos är så väldans, väldans sööööt:9
Men, men - hon är ju som hon är!
Jesper (som är lika mycket linslus) o Assar

Cockerflickan sa...

Skönt att lillmatte känner sig bättre.
Vi har inga ord för filmern, härligt att se när det går så bra för kaniner och hundar. Teo är ju bara för underbar!
/Selma & Maria

Arlo sa...

Jaaa, jag vill också ha tre egna kaniner!!! Nu ver jag vad jag ska önska till nästa jul! Attans fina, och snälla och så sitter dom ju bara där, så man kan gå fram och pussa på dom när man vill! Nu är jag avis!

Carina sa...

Kaniner hade inte blivit långlivade här men katter gillar vi. Mickan undrar om inte kaniner lukter mycket att ha inne? Hon gillade skarpt Dumbo.

Boubou sa...

Vad fint! Vilka roliga och söta kompisar ni har!!!

Jenny o Brio sa...

Men vad söta ni är grabbar! Och hur kan dom påstå att du är i vägen Teo. Du är ju så rackran's charmig...

Härligt att se kaniner och vovvar tillsammans i harmoni... Superlugna kaniner!!!

Malin sa...

Haha, Athos, så klart DU inte ser kaninerna som en delikat rostbiff ;-). Fast fin är du och jag tror inte heller du skulle göra dom nånting, då skulle ju matte bli ledsen ju.
Hälsa lillmatte att hon får krya på sig ytterligare idag.
Kram

Anonym sa...

STOIKER var ordet som dök upp här för Athos, och varmhjärtad förstås! /ej hundägare

Sofie sa...

Vilka fina kaniner du har. Sedan bara älskar jag Toes färg. Är en sucker för chokladfärgade djur. Men det kanske inte heter choklad på spaniel?

Hittade hit från Boubous blogg :) Kommer att titta in igen

cockettsriccardo sa...

Ni e ju bara för undebara killar, det e inte så att du e lite Allergisk mot kanin?
Kul när ni samlas.
Inga skelett i gardroben hihihi.
Ha det gott snygginga.
Kram från Ricco, Alfons & Towe

Unknown sa...

Fy fasen va söta dom är.
Åh en goldis liksom. hoho
Du har en award att hämta hos Ligan.
Kram

Elons matte sa...

Vad snälla ni är mot era små kamrater. Tycker jag är kanonduktigt av er.
/Elons matte