söndag 24 oktober 2010

Det var denna dag!!

Idag har det varit utställning för nästan hela "slanten"
och så klart Athos födelsedag också!
Den får man ju inte glömma.
I morse åkte matte, lillmatte, lillmattes kompis
Tilde och Teo på utställning till Bräkne-Hoby.
Där hade blekinge kennelkubb sin årliga utställning
"Blekingemästaren"
Och som vanligt såg det ut så här:
Ja, vart ska man annars sitta!
























När man är på utställning då ska det borstas o kammas,
varenda hårstrå ska ligga på rätt plats.
Nja, riktigt så illa är det inte som tur väl är.
Matte o lillmatte gör det för att det är roligt, säger dom
iallafall.
Men snälla lillmatte, nu räcker det väl!!



Nehe, tydligen inte!
Ja, ja kamma på du.
Faktiskt så tycker jag det är riktigt skönt!!


Men efter allt putsande o fejande så fick vi  allt lön för mödan minsann.
Vi slog nämligen till att vinna barn med hund där 17 andra barn med
sina hundar var med. 
Vi är ju helt klart bäst du och jag lillmatte!


Jo, så var det.
Lillmatte o Teo vann och var så klart dunderglada för det.
Även matte o Teo var inne i ringen tillsammans.
De var också glada o nöjda med placeringen som blev en 2:a med Hp.
I bästa hane kom de 3:a där vinnaren blev bästisen Elof och hans matte Marie.
Grattis i massor till dem säger vi till dem, ni är så duktiga o fina tillsammans.
Om ni vill kan ni läsa mer om Teos utställning här

Och nu till Athos.
Äntligen är det min tur säger jag bara.
Jag har väntat hela dagen på att alla ska vara hemma samtidigt, för att
fira födelsedag vill man då inte göra själv.
Här är jag, hela 6 år gammal!


Och paket fick jag äntligen! 
Oj, vad nyfiken jag är!!

Jag kan ju avslöja att det var en dunderkul boll i paketet som ska vara
svår att tugga sönder.
Vi får väl se om några dagar!!
Men spana in här då.
Detta paket går väl inte av för hackor!!
Snälla, kan jag inte få öppna nuuuu!!
























Tyvärr så fick jag inte smaka på denna presenten inne.
Jag får vackert vänta tills imorgon.
Och då ska jag gnaga hela dagen!!

Vov på er alla!

18 kommentarer:

anette sa...

Grattis Bella och Teo <3
Grattis Athos på din födelsedag! Paketen såg spännande ut. Håll i dem nu så ingen annan tar dem....

Kram

Marie sa...

Måste ju bara börja med att gratta världens gosigaste nallebjörn och kudde. Jag pratar såklart om Athos Plathos. GRATTIS!!!! Sån tur att din familj var samlade i kväll så att du kunde få dina paket :-)
Nästa grattis går till Bella-Bella och Teo-Teo för er fantastiska seger i barn med hund!!! När du är för gammal för att tävla i barn med hund lär jag och många med mig få sluta att ställa ut för då har vi ingen chans längre!
Sista grattiset går till vår duell-kompis :-)Grattis till en fin andra plats med HP och placering i Bästa hane! Hoppas att ditt ben blir bättre snart. Ett tips: sluta hoppa på klippor :-)
KRAMAR!!!

Drömflocken sa...

Grattis till placeringar och födelsedag.

Eva sa...

OJ! Vänta nu, nu måste vi hålla tungan rätt i munnen... Måste alltså bli...
GRATTIS! GRATTIS! och GRATTIS!
Till Teo och lillmatte, till Teo och matte och till Athos!
(Men attans att få paket som man inte får öppna...:(( )

Katarina sa...

Vi stämmer in i gratulationskören: Grattis Athos! Och grattis Bella och Theo!

Sandra sa...

Grattis Teo och till fina resultat :) Ni är så duktiga.

HIPP HIPP HURRA TILL ZAMANTHAS STORA KÄRLEK IDAG...GRATTIS FINA DU PÅ 6 ÅRS DAGEN...TÄNK ATT VI BÅDA ÄR LIKA GAMLA OCH LIKA SNYGGA ;) Hoppas vi får mötas en dag och leka lite för jag tycker du verkar vara en supermysig kille . KRAM Zamantha

Arlo sa...

Även från Julita skallar grattis-ropen! Hurra, hurra, hurra till er allihopa! Och Athos, vilka dunderfina presenter du fick!

Team Nelson / Ordringen. sa...

En helt utpumpad Nelson hemma från Småland säger GRATTIS till er alla.

Ett ögonblick sa...

GRATTIS!!!! Teo och Lillmatte, Ni är ju bara bäst!!!
Grattis igen Athos! (hoppas du läste grattiskommentaren i förra inlägget) och du, göm nu paketet i natt;)

Kram till Er från oss

Jenny o Brio sa...

GRATTIS och GRATTIS igen!

TYSON OCH GÄNGET sa...

men så skoj att det gick så bra på utställningen, ett stort GRATTIS och så klart gratulerar vi alla här även Athos på 6-års dagen. Hoppas dagen var bra

Malin sa...

Det verkar som om lillmatte och Teo verkligen blivit ett radarpar inne i utställningsringen, Jätte-grattis till helgens resultat! Och även så klart till matte och Teo, inte heller dåligt!

Sen så klart grattis i efterskott till världens finaste Athos på 6-årsdagen!!

Kram Malin

Gunilla sa...

Grattis till alla fina resultat och grattis till super snygge Athos PS akta paketet för tjuven DS

Madde sa...

Grattis i efterskott , kan det ha varit en Boomerball som du fick ??

Carina sa...

Grattis Grattis Grattis!!!!!! missade tyvärr inlägget igår=( Så snygg Teo är trimmad han är bara ljuvlig precis som sina handlers dom efter person=) och vilken tur Athos att det till sist fick bli din tur att känna att det var DIN dag Caspian hade gärna varit med och smakat på innehållet;) Kramar och vov till tusen till er alla

Anonym sa...

Massor av Grattis till Bella och Theo så duktiga och fina ni är! Inte dåligt att vinna bland 17 andra! Det var som sjutton!
Kramar från Jennie Ellen och Stella

Sanna och Sheila sa...

STORT GRATTIS TILL VINSTEN AV BARN MED HUND, TEOS UTSTÄLLNINGSRESULTAT OCH SIST MEN INTE MINST ATHOS PÅ 6-ÅRSDAGEN! Kram från Sanna och Sheila

skapa och inreda sa...

Tänk vad stor bella har blivit :)
Åren går, det ser man på sina barn.
Stort GRATTIS från mig, kul att det går så bra.
Kram Annika