lördag 16 oktober 2010

Idag...

...har vi smågrabbar varit på trimkurs heeeeela dagen lååååång !!

Den ena oss har tiggt  kaka ...

Snälla sötaste finaste underbaraste Marie, jag kan väl få en liten, liten plutteflisa av din goda kaka!!

...medans den andra av oss har blivit såååå fin så!

 Lillmatte, du drar väl rätt nu!!

Ja, vi har varit på trimkurs som CockerSydost  anordnat  i Johannishus hemma hos Anette o Ehlin "kennel Bluesweets"  med den underbara Inger Jönsson "lönnbackens kennel" som instuktör.
Vi har haft en superhärlig dag med många fina o väldoftande cockrar och deras minst lika trevliga mattar.

Ska man bli fin så får man lida pin!!
Och med det innebär det att man blir fullständigt dödstrött.


Ja, ja,  jag är helt "däckad".
Och inte är det då mitt fel!!

Men vad gjorde lillhusse Herman o husse då idag medans vi har varit och blivit fina.
Jo, Herman  o husse har varit i Vetlanda och tävlat i bågskytte  "Höglandspilen" och så här glad var vår lillhusse Herman när de kom hem.
Yes, jag vann!!

Det stämmer bra det.
Lillhusse vann i klassisk klass där även 7 stycken andra killar tävlade.
Gissa att han var glad.
Han var helt enkelt super, superglad.
Så ikväll har mattarna o hussarna firat med pizza medans vi grabbar har fått nöja oss med torra kulor, precis som vanligt.
Ja, två av oss!!
Den tredje lille brune han fick sitt färskfoder under kvällspromenaden han!
Borskämda lille skruttgrabb!!

Vov på er alla!!



11 kommentarer:

Carina sa...

Grattis till medaljen ! Det är bra jobbat du kommer att gå långt tror jag! Det tar på krafter att bli fin håller Lowa och Caspian med om igår fick de sig en "omgång" på trimbordet. Tror killarna kunde delat soffa med Teddy idag de ser lika trötta ut. Fortsatt skön helg på er Kramar i massor

Team Nelson / Ordringen. sa...

Jag skulle sova en hel vecka om jag hade blivit ompysslad och blivit så där lockig och fin.
Nelson

Susann Larsson sa...

Vad Snygg du blev Teo.Förstår att du blev trött. Och grattis till "lillhusse" som vann en så fin medalj. Det är minsann inte illa.

Eva sa...

Jättegrattis till er duktiga lillhusse!
Och du Teo - kan man få dela lite plats med dig kanske? Känner mig ungefär som du ser ut:)

Jenny o Elba sa...

Du är jättefin när du ligger där och är nytrimmad Teo!!!

Lillhusse ska ha ett STORT grattis för en superbra insats! Hurra, Hurra, hurra!

SanDisk sa...

Hej! En ny fin design!

Sv. jag har inte så mycket mer att visa av hundar. niunia kan inte vara lös, jag var sjuk nu ska jag tillbaka på praktik och tiden inte räcker till... men jag ska se vad jag kan visa:)

Marie sa...

Grattis till lillhusse!!!
Du Abbe, du vet att jag inte kan motstå din charm så det var ju självklart att en bit av min kaka skulle "trilla ner" till dig :-).
Så himla fin Teo blev! Fast med två så duktiga trim-mattar kan man ju inte bli annat. I dag är det Elofs tur att stå på trimbordet dagen lång.
Kram!

Unknown sa...

Grattis till fin trimning och bågskyttevinst.
:-)

Malin sa...

Grattis Hermna till medaljen, så kul!
Kul med trimkurs oxå och du såg ut att bli SÅ fin Teo! Hoppas du oxå fick smaka lite kaka... :-)
Kram

Sandra sa...

Grattis till medaljen :) duktig lillhusse ni har och duktig lillmatte som trimmar :)

Arlo sa...

Grattis till nya frisyren, Teo! Snyggt! Och förstås Grattis till lill-hussen också!