tisdag 5 oktober 2010

Tisdagsmys!

Kan vi väl säga att vi har.
Ja, ja alla förutom Teo förstås.
Vi vet i tusan vad han funderar  på.


Det kan jag tala om en gång för alla.
Jag tycker inte om kaninerna, de är nämligen väldigt läbbiga!!

Men det tycker då inte Athos.
Du, Lisa...

...puss på dig!!

Och då ska ni veta detta om Athos:
Ser han en kanin i vilt tillstånd eller grannens katt kan vi tala om att då går det inte till på detta vis.
Då handlar det om jakten på liv eller död.
Inget pluttinuttande då inte.

Vov på er alla!!

14 kommentarer:

Elons matte sa...

Helt otroligt alltså. Hur har du lyckats hålla detta gäng sammansvetsade så att deras naturliga beteenden är som bortblåsta ? Du borde göra en artikel om detta "sköna" samspel : )
Så fina de är !

Sandra sa...

Underbart att se :)

Arlo sa...

Lyllos er som har riktiga kaniner att gosa med! Och lyllos dom som har er att gosa med! Jag jagar alla katter utom min egen Alf förstås. Klart man inte jagar sina flockmedlemmar, eller hur grabbar?

Eva sa...

SÅÅÅ MYSIGT!!
Klart att du gillar Lisa, Athos! Ser ju ut som om hon fått av din päls t.o.m. Ni ser ut att vara väldigt lika i färgen:)
Och vilken superläcker frisyr hon har på huvudet!

Katarina sa...

Helt otroligt! Tur du har bildbevis, annars hade jag nog tvivlat...

Emma sa...

Vad mysigt, känner igen det. Våra hundar älskar våran kanin och han brukar alltid ha nya konstiga frisyrer när de har varit i närheten:) Men om de skulle hitta en vildkanin (som det finns gott om hos oss) så jagar de dem så gott de kan...

Malin sa...

Du Athos, du är en grabb i min smak! Älskad av alla och älskar alla tillbaka. Ett hjärta av guld och bara så go och fin!
En massa kramar till dig (och er andra finingar oxå såklart)
Ps. Hälsa matte att jag skulle bli jätteglad om hon hörde av sig om hon kom till stan Ds

Marta sa...

Hej! Jag kommer från hunddagbok blogg och ser att du har en kanin också och den kan vara med hundar (vi har en). Vad rolig! Du kan nå oss på http://hundtrio.blogspot.com om du vill. Vi kan byta länkar också!

TYSON OCH GÄNGET sa...

men så gulligt :-)

Jenny o Elba sa...

Vad duktig Teo är som så tydligt vänder bort, istället för äter upp :)
Athos mys ser för härligt ut. Jag är så fascinerad av detta samspel också, jägare och bytesdjur är plötsligt kompisar och vilar tillsammans...

Ett ögonblick sa...

Så underbart!!
Det är så skönt när alla djuren kan umgås med varandra utan att det blir bråk...eller en kamp på liv och död.
Min första chowchow hatade verkligen kattor, vi försökte med att ha en kattunge...tre veckor orkade vi...då bodde katten i badrummet annars hade den tyvärr blivit hundmat, hemska tanke. Men nu fungerar det helt otroligt bra, vår ena lilla kisse sover hellre med hundarna än med kattkompisarna:)

Ha det så gott allihop!
kram

Carina sa...

Helt otroligt! Det tror jag inte hade funkat hos mitt gäng och jag tänker inte ens försöka. Kram

Cockerflickan sa...

Helt fantastiskt!
Underbart att se.

Selma och Maria

herman sa...

Herregud! Är det Noaks Ark jag skådar? Hur gör du? Talar med hundar? Talar med kaniner? Djupt imponerad!