söndag 3 oktober 2010

Jag är hemma igen!!

Ja, här är igen med mina skogskompisar och väntar på att bli hämtade av matte o smågrabbarna.
Lääääängtar!!
Jag, husse o hans kompis Oskar.

När de äntligen kom blev vi fullständigt galna av glädje över att se varandra igen.
Äkta grabbglädje!!

Men, vilka härliga dagar jag har haft med husse o hans kompis i skogen.
Inte en sekund har jag saknat smågrabbarna, jag har helt enkelt inte haft tid.
För när man bor i skogen så har man fullt upp med både det ena och det andra.
Det gäller ju t.e.x att ha koll på läget så man inte missar något.
Hallå, vem där??

Även om det inte var någon där så var man ju tvungen att kolla.
Hade jag inte fullt upp med att kolla så fanns det väldigt gott om härliga gyttjebad att besöka.
Tur inte matte var med säger jag bara!!
Men gyttjebad och lerinpackning sägs ju vara super för b.l.a reumatism och atros.
För nu när man snart fyller ett antal år gäller det att börja vårda sin kropp i tid.
(eller hur Z:a. Vi är ju av samma skrot o korn du o jag!!!)

Tänk er mig i en renbäddad säng!!

Badade jag inte gyttjebad så höll jag stenkoll på grillen om kvällarna.
Varför kanske ni kan räkna ut.

Ja, för är man en golden som bor i skogen behöver man mycket mat!!

Men så klart en tupplur behövde man lite nu och då.
En gång så somnade jag in så djupt att husse inte trodde jag skulle vakna mer.
Där skrämde jag han allt.
















Jag var helt enkelt bara väldigt trött!!

Men vem blir inte det när man bor i skogen.
Tre dagar i skogen är ju ändå tre dagar.
Så när jag fick chansen så tog jag den.



















Att se hur jag såg ut, menar jag!! 

Och det var ju jag Athos!!
Ja, detta var mina tre härliga dagar i skogen och många mil i benen med husse o hans kompis.

Vov på er alla!!





10 kommentarer:

Elons matte sa...

Vad härligt det låter Athos. Bara få springa och vara alldeles lös och bara göra det du vill. Vad skönt : )

TYSON OCH GÄNGET sa...

Vad härligt du har haft det. Nog många små vovvar som blir lite avundsjuk på dig :-) Härligt att se sina buskompisar igen...

Arlo sa...

Vilket mysigt äventyr! Att man blir trött det förstår jag. Hoppas att dom grillade riktigt gotta sakar som du fick smaka på kvällarna! Kanske måste du shamponeras nu, men det kan det väl vara värt? Hälsa småglinen!

Eva sa...

Nää - trots att det är du vill jag nog inte ha dig i sängen riktigt så svart...
Vad mysigt ni haft! Det där skulle nog A gilla, även om han skulle få gå i lina. Kan ni ta med honom nästa gång kanske...?

Sandra sa...

Åh vad mysigt du ser ut att ha haft. Detta skulle Z:a vilja göra med sin husse...vilken toppen helg

Malin sa...

Vad underbart du verkar ha haft det fina Athos! Självklart blir man både trött OCH hungrig av all frisk luft, det säger ju sig självt ;-)
Kram

Jenny o Brio sa...

WOW! Vilken helg-promenad! Den gick inte av för hackor. Ska du sova hela veckan nu?

//Elba

Drömflocken sa...

En så härlig helg!

Susann Larsson sa...

Vilken helg! Rena rama spavistelsen ju.

Carina sa...

Vilken helg måste vara rena paradiset att få gå med på. Tycker det är så rättvist att det är du Athos som är stor och stark får hänga med och vakta husse det fixar inte en liten cocker ;) ...eller?